בשיחה עם זמן אוויר, מסביר רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי את האסטרטגיה החדשה של החברה והמעבר המוחלט לשוק העסקי. זאת על רקע ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם היום ובמסגרתו יעזבו עד 140 עובדים מתוך כ – 600 ב – 3 השנים הקרובות, מהלך שיעלה לחברה בהפרשה של 75 מיליון שקל.
"כשחתמנו על ההסכם הקודם, הוא התמקד בעיקר בחטיבה הפרטית ובשינוי המיקוד מהשוק הפרטי לעסקי", פותח מנכ"ל בזק בינלאומי. "אחרי שנתיים של תהליך שינוי, הבנו שנדרשת התייעלות נוספת כדי להחזיר את החברה למסלול צמיחה. ישבנו עם העובדים והגענו להבנות – הם מכירים את מצב החברה והסכימו להיכנס מתחת לאלונקה".
לדבריו, כשהחברה יצאה לדרך ב-2022, התמונה המלאה עדיין לא הייתה ברורה. "בשנה האחרונה גיבשנו תוכנית מקיפה, שכוללת לא רק התייעלות בכוח אדם אלא היבטים נוספים. החלטנו על הסכם לשלוש שנים שיאפשר להנהלה להמשיך בתוכנית הבנייה של החברה והתאמתה לחברת IT".
כשאני שואל על הביקורת על קצב השינוי, המנכ"ל מסביר: "כשאתה מאבד פעילות פרטית, שהייתה המנוע הרווחי ביותר של החברה, אתה חייב לבנות חברה אחרת. נדרשת התאמה של רצפת הייצור לתמהיל ההכנסות החדש. אחרי שנתיים טובות, בנינו תשתית לשלוש השנים הבאות, במהלכן החברה תהפוך לחברה רווחית וצומחת בעולם העסקי בלבד".
בתשובה לשאלה האם החברה ויתרה מוקדם מדי על הלקוחות הפרטיים, המנכ"ל נחרץ: "זה כבר מאוחר מדי. איבדנו את רוב הלקוחות הפרטיים. בקבוצת בזק יש שתי חברות שמשרתות את השוק הפרטי – בזק ו-yes. במודל של שוק סיטונאי, אין הצדקה כלכלית למכור אינטרנט ללקוח הפרטי. אנחנו חותרים להתמקד אך ורק בלקוחות עסקיים".
באשר לתוכניות העתידיות, החברה מתכוונת להתמקד בתחומי אבטחת המידע והסייבר. "ב-2025 נשיק מוצרים ושירותים חדשים, ונחפש הזדמנויות לרכישת חברות נוספות כחלק מאסטרטגיית הצמיחה האנאורגנית", מציין המנכ"ל. "לצד המיקוד בסייבר, AI, מרכזי נתונים וענן, נמשיך לחפש הזדמנויות להתרחבות".
ההתייעלות בכוח האדם, שתכלול צמצום של עד 140 עובדים על פני שלוש שנים, לא תשפיע על ההנהלה הבכירה, שכבר מונה רק שישה סמנכ"לים. עם זאת, צפויים שינויים בדרגי הניהול הביניים.
















