בית המשפט העליון הוציא היום (6.1.25) צו על תנאי המורה לשר התקשורת שלמה קרעי לנמק מדוע לא יפעל לחידוש כהונתם של שני חברי מועצת תאגיד השידור הציבורי שסיימו את תפקידם. בנוסף, הורה בג"ץ כי במידה והשר מעוניין בבחירת חברים אחרים תחתם, עליו לפעול למינוי יו"ר חדש לוועדת האיתור תוך שלושה חודשים לכל היותר, בהתאם לחוק.
במקביל, הוציא בית המשפט צו ביניים המורה על הארכת כהונתם של שני חברי המועצה – מיכל רפאלי כדורי ופרופ' מנחם בן שושן – עד להכרעה בעתירה או עד לבחירת חברי מועצה חדשים, לפי המוקדם. זאת על מנת לאפשר למועצת התאגיד להפעיל את סמכויותיה ולמנוע פגיעה בפעילותו התקינה של התאגיד.
העתירה הוגשה על ידי עמותת "הצלחה" לאחר שבנובמבר האחרון הסתיימה כהונתם של חמישה מחברי מועצת התאגיד, ובהם רפאלי כדורי ובן שושן. בעקבות זאת נותרו במועצה רק חמישה חברים, מספר שאינו מאפשר קוורום לפעילותה.
בתגובת המדינה נטען כי לא ניתן להאריך את כהונת חברי המועצה ללא המלצת ועדת האיתור, שגם היא אינה יכולה לפעול כעת בהיעדר יו"ר, לאחר התפטרותו של השופט בדימוס משה דרורי בנובמבר האחרון.
שר התקשורת קרעי אף הצהיר כי אין בכוונתו להאריך את כהונת חברי המועצה היוצאים, בטענה שהמועצה לא מילאה את חובותיה החוקיות.
קרעי הגיב בחריפות להחלטה ואמר "אני מודיע בזאת לבית המשפט הנכבד כי צו הביניים הזה ניתן בחוסר סמכות ובניגוד לחוק. בנוסף, אני קובע כי קיימת מניעה חוקתית לקיימו מחמת פגיעה חמורה בהפרדת הרשויות וביסודות הדמוקרטיה. הצו משולל תוקף, אינו מחייב וחסר משמעות".
















