המשבר המחריף ביחסים בין משטרת ישראל למשרד האוצר מאיים להשפיע באופן דרמטי על שוק התקשורת הסלולרית בישראל. בכירי משרד התקשורת מביעים דאגה עמוקה מההשלכות האפשריות של המשבר על תוכנית ההתייעלות והארגון מחדש של התדרים הסלולריים בישראל בהתאם לתקינה הבינלאומית המחייבת.
שר התקשורת, שלמה קרעי, הדגיש כי משרדו עומד איתן בהתחייבותו להוביל את סגירת רשתות הדור השלישי עד סוף השנה ולאפשר הקצאה מחדש של התדרים בתחום ה-800 מגה-הרץ. תוכנית זו מהווה נדבך מרכזי במדיניות המשרד לייעול השימוש בספקטרום התדרים ולשיפור איכות השירות לצרכנים.
במוקד המשבר עומד מכרז שטרם פורסם, אשר נועד להסדיר את העברת פעילות המשטרה מרשת ניצן (רשת הווקי טוקי) לתחום תדרים חדש. המחלוקת בין הצדדים נסובה סביב העלויות הכרוכות במעבר והתנאים הטכניים הנדרשים להבטחת המשך פעילות תקינה של מערכות התקשורת המשטרתיות.
משרד התקשורת, בצעד חסר תקדים, הבהיר כי במקרה של כישלון המשא ומתן בין האוצר למשטרה, משרד התקשורת יקצה את התדרים החדשים לחברות הסלולר בכל מקרה. על פי המתווה שפורסם, פלאפון וסלקום אמורות לקבל הקצאות בתחום ה-800 מגה-הרץ, בעוד פרטנר תידרש להעתיק את פעילותה בתוך תחום ה-900 מגה-הרץ, והמשטרה שפועלת ב – 850 מגה-הרץ אמורה להקים רשת חדשה ב – 400 מגה-הרץ ייתכן שעם פיקוד העורף.
המשטרה מצידה מזהירה מפני הפרעות משמעותיות בתפקוד מערכות התקשורת שלה, במיוחד בתקופת המעבר והניסויים המתוכננים להתבצע השנה. תהליך המעבר מתוכנן להסתיים עד סוף שנת 2025, אך המשבר הנוכחי מעמיד בסכנה את לוח הזמנים כולו. התוכנית משתלבת במגמה עולמית של סגירת רשתות דור שלישי לטובת טכנולוגיות מתקדמות יותר, המאפשרות ניצול יעיל יותר של משאבי התדר המוגבלים.
















