קבוצת תושבים מרמת הגולן, רובם אנשי היי-טק, יזמה קריאה להימנע משדרוג לחבילות דור 5 בשל סיבה פשוטה – היעדר תשתיות מתאימות באזור. הקריאה, שהופצה בקרב תושבי האזור, באה על רקע העלאת מחירים משמעותית מצד חברות הסלולר בתחילת 2025.
בראשית ינואר העלו חלק מחברות הסלולר את מחירי החבילות בכ-10 שקלים לחודש, המהווים עלייה של 20%-25%. המהלך החל לאחר שסלקום העלתה מחיר באמצעות שינוי מבנה החבילות שלה וביטול החבילה לדור 5 ב – 49.90 שקל, המשיך בהעלאת מחיר בהוט מובייל והמשיך גם בפלאפון. פרטנר נותרה לעת עתה החברה היחידה שלא הכריזה על העלאת מחיר.
המצב ברמת הגולן מדגיש את הפער הדיגיטלי בין המרכז לפריפריה: לטענת חברים בקבוצה באזור קיימות רק שתי אנטנות דור 5, עם תכנון להקמת שתיים נוספות בשנה הקרובה. משמעות הדבר היא שתושבי האזור נדרשים לשלם תוספת של למעלה ממאה שקלים בשנה עבור שירות שאינם יכולים ליהנות ממנו.
הבעיה מחריפה עוד יותר כאשר מביאים בחשבון את אופי התעסוקה באזור: רבים מתושבי רמת הגולן עובדים במרכז הארץ ומשתמשים ברכבת ישראל, אך הקליטה הסלולרית ברכבת לקויה במיוחד, דבר המונע ניצול יעיל של זמן הנסיעה לצורכי עבודה.
לאחרונה אף בוטל ניסוי של רשות החדשנות באזור בשל היעדר כיסוי סלולרי מספק https://zmanavir.co.il/internet/25690/. למרות פניות חוזרות ונשנות למשרד התקשורת, טרם חל שיפור משמעותי במפת הכיסוי הסלולרי באזור.
ההודעה בקבוצה מסתיימת : "שווה לעשות בדיקה. תזכרו שכל פניה שכזו לחברה הסלולרית משקפת שיש פה באזור צרכנים נבונים ואולי זה ידחוף אותם עוד טיפה לקדם את פריסת השירות".
















