לראשונה בישראל: משרד התקשורת יוזם מהלך חסר תקדים שצפוי לחולל שינוי משמעותי בשוק תשתיות הסלולר. על פי מידע שהגיע ל"זמן אוויר", בשבועות הקרובים יפרסם החשב הכללי, באמצעות ועדת המכרזים, מכרז להקצאת נכסי מִנהל הדיור הממשלתי לטובת הקמת אתרים סלולריים. העלות שנקבעה היא 1,750 שקל בתוספת מע"מ לחודש לשימוש בנכס.
התוכנית המשותפת של משרד התקשורת ומִנהל הדיור הממשלתי מיועדת להקצות מאות אתרים ברחבי הארץ תחת חוזה אחיד במחיר קבוע. ועדת המכרזים אישרה את נוסח המכרז, והוא צפוי להתפרסם בקרוב. לאחר הפרסום יחל מאמץ מרוכז להציג בפני חברות הסלולר את מרב הנכסים הזמינים בכל רחבי הארץ, במטרה לאפשר הקמת אתרים רבים נוספים במחיר מפוקח ותחת חוזה זהה.
על פי גורמים המעורבים בתהליך, באתרים המתאימים מבחינה הנדסית תתאפשר הקמת תשתיות של יותר מחברת סלולר אחת, במודל של שיתוף אתרים. מטרת המהלך היא להרחיב משמעותית את פריסת התשתיות הסלולריות באמצעות הפחתת עלויות השכירות.
מחקרים שנערכו במשרד התקשורת בשנה החולפת העלו כי עלויות השכירות מהוות כ-50% מעלות התפעול הכוללת של אתר סלולרי. לפיכך, המשרד מבקש לטפל בסוגיית היצע הנכסים כדי לסייע לחברות בהרחבת פריסת האתרים, ובכך לפתור באופן יסודי את בעיות שוק הסלולר בישראל. בין הבעיות הבולטות: מהירויות גלישה נמוכות ביחס למקובל בעולם ובעיות כיסוי וקליטה, על אף שהחברות עומדות בדרישות הרישיון שלהן.
עוד נמצא כי החלטת הממשלה בנושא הקצאת נכסי מינהל הדיור הציבורי לטובת הקמת אתרים סלולריים מ – 2021 הביאה לתוספת של 6 אתרים סלולריים בלבד, והתוצאה רחוקה מלהשביע רצון.
חשוב לציין כי הכוונה היא להרחיב את התוכנית גם לחברות ממשלתיות. משרד התקשורת מקווה כי מכלול הצעדים יוביל להרחבת התשתיות הסלולריות, ובכך יאפשר אספקת שירותים מתקדמים וחדשנות טכנולוגית לציבור הרחב.
















