בית המשפט המחוזי בירושלים נתן לפלאפון שהות עד השבוע הבא להודיע האם תמשיך' בעתירתה נגד מכרז הסלולר של החשכ"ל. ייתכן ובכך רומז בית המשפט שסיכויי העתירה אינם גבוהים, ומאפשר לה נתיב נסיגה וזאת לאחר דיון שקיים היום בנוכחות כל הצדדים. במוקד הדיון עמדה שאלת הבעלות והשימוש בתשתיות הסלולריות שהתקינה פלאפון במשרדי הממשלה במסגרת היותה ספק שירותי הסלולר של המדינה מ – 2004.
מהדיון עולה כי קיימת מחלוקת משמעותית בין הצדדים לגבי פרשנות ההסכמים הקודמים והשלכותיהם על המכרז הנוכחי. פלאפון טוענת כי אינה מחויבת למכור את התשתיות שלה, בעוד המדינה מציינת כי בהתאם להסכמים קודמים משנת 2016, וכן הסכמים משנים 2010 ו-2004, קיימת חובה להעברת זכויות שימוש בתשתיות.
נקודה מרכזית בדיון נגעה לסעיף 3.15.8.1 במכרז 2016, העוסק בהעברת זכויות השימוש בתשתיות. המדינה טוענת כי פלאפון מחוייבת לאפשר שימוש בתשתיות למפעיל שיזכה במכרז, בעוד פלאפון מתנגדת לפרשנות זו וטוענת כי הדבר יפגע בזכויותיה הקנייניות.
בנוסף, עלתה שאלת התמורה הכספית עבור השימוש בתשתיות. פלאפון טוענת כי במקרה של העברת זכויות שימוש, יש לקבוע מנגנון הוגן לתמורה, בעוד המדינה מציינת כי קיימים מנגנונים מוסכמים מההסכמים הקודמים.
בסיום הדיון, קבע בית המשפט כי פלאפון תגיש לו הודעה עד השבוע הבא.
















