מזה שבועות ספורים מנהלת קבוצת בזק מגעים עם גלעד ארדן, שגריר ישראל לשעבר באו"ם ושר התקשורת לשעבר, במטרה שייצג אותה מול משרד התקשורת בסוגיית ביטול ההפרדה המבנית. המגעים התנהלו בחשאי כדי לאפשר לצדדים לבחון את סיכויי ההצלחה של המהלך.
ארדן מכיר את הסוגיה לעומקה מתקופת כהונתו כשר התקשורת, אז הוביל את רפורמת השוק הסיטונאי וניהל מאבק חסר תקדים מול בזק ובעל השליטה דאז, שאול אלוביץ'. בתקופה זו התנה ארדן את ביטול ההפרדה המבנית ביישום השוק הסיטונאי – תהליך שהתברר כמורכב במיוחד. אף שארדן עזב את משרד התקשורת בשל שיקולים פוליטיים, ורצונו להתקדם לתפקידים בכירים יותר בממשלה, הרפורמה הושלמה לבסוף, אך השלכותיה עדיין נדונות בבתי המשפט.
נראה שהצעד של סרצ'לייט לקחת דמות כמו ארדן לייצג את בזק מול המשרד ומול ועדי העובדים, נובעת ממצוקה ולא מתוך חשיבה אסטרטגית עמוקה. לא ניכר שהושקעה מחשבה עמוקה בעניין. ארדן, שר התקשורת לשעבר הוא איש חכם ובעל ניסיון, אבל בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית ספק אם הוא האדם המתאים. במשרד התקשורת הוא לא ייהנה מזכויות יתר, וגם אצל העובדים הוא יתקל בהתנגדות וספק אם בכלל יסכימו לפגוש אותו.
ל"זמן אוויר" נודע כי בלשכת שר התקשורת שלמה קרעי לא התלהבו מכניסתו של ארדן לתמונה. גורמים במשרד כבר בשבוע שעבר הבהירו כי ארדן יידרש להצהיר על קשריו עם בזק כתנאי לקיום פגישות במשרד. בשבוע שעבר, בתגובה לפניית "זמן אוויר", ציין ארדן כי ההתקשרות עם בזק טרם הושלמה. הבוקר הידיעה נחשפה בעיתון כלכליסט.
האתגרים העומדים בפני ארדן משמעותיים: ראשית, כניסתו לתפקיד משקפת את הקושי של בעלי השליטה בקבוצה לנהל דיאלוג אפקטיבי עם ועדי העובדים. ארדן יצטרך למלא את מקומם במשא ומתן, כאשר תגובת העובדים למהלך זה אינה ברורה. שנית, במשרד התקשורת אין התלהבות מפנייתו. השר קרעי נותר איתן בעמדתו כי ביטול ההפרדה המבנית בקבוצה מותנה בפתרון כלל הסוגיות מול העובדים.
כרגע, הטיפול המקצועי בבקשת בזק מתעכב בשל מחסור בכוח אדם במשרד התקשורת. אף שייתכן כי המשרד היה מקדיש לנושא משאבים רבים יותר אילו היו נפתרות סוגיות העובדים, בשלב זה, כאשר העובדים מאיימים בהחרפת העיצומים, קיים חשש במשרד מקידום המהלך, שמא יוביל לפגיעה בשוק התקשורת.
















