סלקום הציעה למשרד התקשורת להפעיל רשת סלולרית שתיועד לשימושי IOT (האינטרנט של הדברים) ו-M2M (תקשורת מכונה-למכונה) עבור כלל החברות הסלולריות בישראל. ההצעה עלתה במסגרת שיחות שמקיימת החברה עם משרד התקשורת לקראת הסגירה המתוכננת של הרשתות הישנות בסוף השנה, ומתוך רצונה של סלקום להמשיך ולספק שירותים ללקוחותיה הקיימים.
על פי הפרטים שנודעו, סלקום מציעה להפעיל את השירותים עבור כל החברות הסלולריות הפועלות בשוק הישראלי, תוך שימוש בתדרי 1,800 מגה-הרץ שברשותה. ההערכה היא כי הצעה זו נועדה לרכך התנגדויות אפשריות מצד מתחרותיה בשוק, ולכן בחרה סלקום להציג פתרון שישרת את כלל השחקנים בענף.
חשוב לציין כי משרד התקשורת כבר העלה בעבר את האפשרות שבמסגרת סגירת הרשתות הישנות מדור 2 ו-3, תיתכן החרגה מסוימת למפעיל שיבקש זאת ויוכיח צורך אמיתי בהמשך הפעלת הרשת. עד כה, ההצעה של סלקום הועלתה באופן לא רשמי רק מול משרד התקשורת, ולא ישירות מול המפעילים האחרים.
נדגיש כי רעיון דומה עובד בלא מעט מדינות בעולם כפתרון ביניים ומעבר הדרגתי לטכנולוגיות הפועלות על דור 4. השבוע פרסמנו שבישראל ישנם כ – 10% מההתקנים שפועלים על דור – 2-3 שתיסגר כאמור בסוף השנה וסלקום חוששת לאבד את הלקוחות האלה.

















למה צריך, סגרו הכל תשאיר רק דור חמש, הכי בטוח כי לא חודר לעומק רקמות, במיוחד הגל המילימטרי של דור חמש מתקדם