קבוצת בזק מסכמת את שנת 2024 עם עלייה של כ-1.3% בהכנסות הליבה שהסתכמו בכ-7.73 מיליארד שקל, בעיקר כתוצאה מצמיחה בפעילות פלאפון ובזק קווי. עם זאת, ה-EBITDA המתואם של הקבוצה ירד בכ-2.6% לכ-3.72 מיליארד שקל, בעיקר בשל השלכות המלחמה על פעילות הנדידה והירידה בהכנסות משירותי טלפוניה. הרווח הנקי המתואם של הקבוצה הסתכם בכ-1.27 מיליארד שקל, ירידה של כ-4.7% לעומת שנת 2023.
המנועים האסטרטגיים של הקבוצה המשיכו לצמוח, עם עלייה של כ-43% בסך מנויי הסיבים, גידול של כ-6% ב-ARPU של האינטרנט הקמעונאי לכ-133 שקל, וגידול של כ-20% במנויי חבילות דור 5. בנוסף, החברה הודיעה על שדרוג מדיניות הדיבידנד ל-80% מהרווח הנקי החל משנת 2025, (בסך כ-392 מיליון שקל) על רקע העלאת דירוג האשראי והמשך צמצום החוב נטו לכ-4.95 מיליארד שקל. ברבעון הרביעי של 2024 נרשמה צמיחה של 5.9% ב-EBITDA המתואם ושל 23.3% ברווח הנקי המתואם.
בזק קווי: צמיחה בפעילות הסיבים לצד ירידה בהכנסות מטלפוניה
חברת בזק קווי, הזרוע הקווית של קבוצת בזק, רשמה בשנת 2024 עלייה של כ-1.0% בהכנסות הליבה, שהסתכמו בכ-3.80 מיליארד שקל. הצמיחה נבעה בעיקר מעלייה בהכנסות משירותי אינטרנט ומשירותי תמסורת ותקשורת נתונים, שעלו בכ-1.4% והסתכמו בכ-1.18 מיליארד שקל.
ה-EBITDA המתואם של בזק קווי ירד בכ-1.6% לכ-2.58 מיליארד שקל, בעיקר כתוצאה מהירידה בהכנסות משירותי טלפוניה בעקבות הפחתת תעריפים על ידי משרד התקשורת. עם זאת, התזרים החופשי של החברה עלה בכ-4.5% לכ-1.18 מיליארד שקל, בעיקר כתוצאה מפערי עיתוי בהון החוזר.
מבחינה תפעולית, בזק קווי הגיעה לפריסת סיבים של כ-2.64 מיליון משקי בית עם כ-850 אלף לקוחות מחוברים, המשקפים שיעור Take-up של כ-32%. כ-547 אלף מנויי סיבים הם לקוחות קמעונאיים, המהווים כ-52% מסך הלקוחות הקמעונאיים של החברה. ה-ARPU של האינטרנט הקמעונאי צמח בכ-5.7% לכ-133 שקל ברבעון הרביעי של 2024.
בתחום שירותי התמסורת ותקשורת נתונים, החברה המשיכה להציג צמיחה המיוחסת בעיקר ללקוחות עסקיים, אף שנרשם קיטון בהכנסות משירותי תמסורת לספקיות אינטרנט (ISP). במקביל, הכנסות החברה משירותי טלפוניה המשיכו במגמת ירידה והסתכמו בכ-544 מיליון שקל, ירידה של כ-16.3% לעומת 2023, והיוו רק כ-12.5% מסך הכנסות בזק קווי.
השקעות בזק קווי גדלו במעט בכ-1.5% לכ-1.14 מיליארד שקל בשנת 2024, המהווים כ-26% מסך ההכנסות. ברבעון הרביעי של 2024, הציגה בזק קווי שיפור משמעותי עם עלייה של 3.0% ב-EBITDA המתואם, 9.1% ברווח הנקי המתואם ו-13.5% בתזרים החופשי, בעיקר כתוצאה מביטול ההפרשה לקרן האוניברסלית וירידה בהוצאות הפעלה ושכר.
עבור שנת 2025, בזק צופה המשך צמיחה עם פריסת סיבים לכ-2.9 מיליון משקי בית, המשך העלאת ה-ARPU לאינטרנט קמעונאי למעל 140 שקל, והשלמת פרויקט הסיבים עם יעד ל-Take-up תשתית של כ-40%.
תומר ראב"ד, יו"ר בזק: "אנו ממשיכים לשמור על איתנות פיננסית חזקה, דירוג אשראי גבוה והשאת ערך משמעותית לבעלי המניות ומחזיקי העניין בקבוצה; הרגיעה הביטחונית שמאפשרת חזרה הדרגתית של מאות אלפי ישראלים לביתם
בצפון ובדרום וכן הגידול בטיסות היוצאות של ישראלים לחו״ל, מהווים רוח גבית לפעילות הקבוצה בשנת 2025".
ניר דוד מנכ״ל בזק מסר: "תוצאות בזק לשנת 2024 מעידות על המשך הצלחה ביישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בשירותי הליבה, קידום חדשנות, השקעה בתשתיות מתקדמות ושירות איכותי ללקוחות. בזק ממשיכה להוביל את שוק התקשורת בישראל, עם צמיחה עקבית בתחומי הליבה. הגענו לכ-850 אלף מנויי סיבים אופטיים היום, עם שיעור take-up של 32% – נתון הממקם אותנו בחזית השוק ועם המשך גידול בהכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU). אנו נערכים לשינויים הצפויים בעתיד, עם כניסת טכנולוגיות חדשות ובינה מלאכותית, וממשיכים להשקיע בהשקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, ציוד קצה מתקדם, והעמקת הפעילות בתחומים חיוניים כמו אבטחת מידע וסייבר. בזק ממשיכה לשמור
על מעמדה כשחקן מרכזי בשוק העסקי ובתעשייה כולה".

















כנראה לא נשאר מיץ בלימון שנקרא מדינת ישראל.