מנהל מחלקת המחקר ב – IBI לירן לובלין פרסם אתמול את הערכתו לתוצאות הרבעון הרביעי של 2024 של חברת בזק, תוך שהוא מדגיש כי "תיזת ההשקעה בבזק נשענת על השיפור הצפוי משנת 2026 ואילך". לובלין שומר על מחיר יעד של 6.9 שקל למניה ועל המלצת תשואת יתר.
במסגרת הדוח, לובלין מציין כי בזק מסיימת מחזור השקעות משמעותי שהשפיע על התזרים החופשי בשנים האחרונות, וזאת במקביל להשפעות המלחמה והורדת תעריפים מצד הרגולטור. "לאור האמור, היציבות בתוצאות מאוד מרשימה", כותב לובלין.
המגזר הקווי: צמיחה בחיבורי סיבים וגידול בהכנסה ממוצעת ללקוח
מניתוח תוצאות הרבעון הרביעי עולה כי המגזר הקווי של בזק ממשיך להתמודד עם ירידה במספר לקוחות האינטרנט והטלפוניה, אם כי לובלין מציין כי "חלק מהלקוחות שעוזבים חוזרים לקבוצה דרך yes". מנגד, מדגיש האנליסט, "ההכנסה הממוצעת ללקוח אינטרנט המשיכה לעלות בשני שקלים נוספים ברבעון מול רבעון ל-133 שקל, ו-8 שקלים מול הרבעון המקביל".
נקודת אור משמעותית במגזר הקווי היא הצמיחה המרשימה בתחום הסיבים, עם 810 אלף חיבורים – תוספת של 51 אלף מהרבעון הקודם, מהם 38 אלף לקוחות ריטייל. הסיבים של בזק מגיעים נכון להיום ל-2.64 מיליון משקי בית עם שיעור חדירה (Take-Up) של 32%, "נתון מרשים מאוד שצפוי לגדול ל-40%", לפי לובלין.
המגזר הקווי רשם EBITDA מנוטרל בגובה 656 מיליון ₪ לרבעון הרביעי, והיקף ההשקעות עמד על 303 מיליון שקל, נמוך מהצפי. לובלין מציין כי בתוצאות הרבעון נרשמה הוצאה חד פעמית בגין הסכם פרישה בעלות של 90 מיליון שקל, שנוטרלה בתוצאות המתואמות.
פלאפון: גידול ב-ARPU למרות ירידה במצבת הלקוחות
פלאפון הציגה תוצאות "מעט חלשות מהתחזית" בכל הנוגע לשירותי סלולר, עם ירידה של שקל ב-ARPU בנטרול קש"ג. לובלין מסביר כי מקור הירידה הוא בהכנסות רומינג ברבעון. עם זאת, הוא מדגיש את העלייה המרשימה של 3 שקלים ב-ARPU אל מול הרבעון המקביל, "וזאת נקודה חשובה מאוד להמשך הצמיחה של פעילות הסלולר". לפי הדוח, "המנוע העיקרי לגידול ב-ARPU הוא חיבור לקוחות דור 5 במחירי חבילות גבוהים יותר".
מצבת הלקוחות של פלאפון ירדה ב-6,000 לקוחות ברבעון וה-ARPU בנטרול קש"ג עמד על 45 שקל. ההכנסות ממכירת ציוד עלו ברבעון ועמדו על 169 מיליון שקל, כאשר השקת האייפון 16 תמכה בגידול זה.
בסך הכל, פלאפון הציגה EBITDA של 187 מיליון שקל ורווח נקי בגובה 31 מיליון שקל ברבעון. היקף ההשקעות היה נמוך ברבעון ועמד על 76 מיליון שקל.
yes: מעבר מהיר לתשתית IP
החברה מציגה ירידה בתוצאות ברבעון על רקע ירידה נוספת של 1,000 מנויים וירידה של שלושה שקלים בהכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) ל-172 שקל. לובלין מעריך כי הירידה נובעת "ממעבר מחבילות פרימיום לחבילות מוזלות ומאי חיוב של לקוחות ברקע למלחמה".
yes הציגה EBITDA בגובה 51 מיליון שקל, הפסד של 21 מיליון שקל ותזרים שלילי של 87 מיליון שקל לרבעון. נקודה חיובית שמציין לובלין היא ש"המעבר מהלוויין לתשתית ה-IP ממשיך להתקדם בקצב מהיר כש-83.1% מסך מנויי yes כבר נמצאים על תשתית IP". המעבר צפוי להיות מושלם בשנת 2026 ויביא לירידה בהוצאות.
במקביל לפרסום הדוח, בזק פרסמה הערכת שווי ל-yes, ממנה עולה שהשווי "כבר אינו שלילי, אך עדיין מדובר בשווי זניח", כותב לובלין.
בזק בינלאומי: עלייה בהכנסות מלקוחות עסקיים
בזק בינלאומי רשמה עלייה בהכנסות ל-285 מיליון שקל, בעיקר בשל עלייה בלקוחות עסקיים, שהביאה לעלייה ב-EBITDA המתואם ל-48 מיליון שקל. לובלין מציין כי גם בבזק בינלאומי נרשמה הוצאה חד פעמית לפרישת עובדים בגובה 75 מיליון שקל שהשפיעה על מספרי ההשוואה.
תחזית לשנת 2025: "יציבות היא שם המשחק"
בדוח מצוטטת תחזית הנהלת בזק לשנת 2025, הכוללת:
- רווח נקי מתואם צפוי של כ-1.2 מיליארד שקל
- EBITDA מתואם של כ-3.7 מיליארד שקל
- CAPEX צפוי של כ-1.75 מיליארד שקל
לובלין מציין כי "החברה מעדכנת מעט כלפי מטה את תחזית ה-EBITDA לשנה הבאה ביחס לתחזיות של 2024, אך במקביל מעריכה ירידה ב-CAPEX, כך שבמונחי תזרים אנחנו אמורים לראות שנה דומה מאוד לזו שחלפה".
ההערכה המקורית של האנליסט לשנה הבאה הייתה ל-EBITDA גבוה בכ-100 מיליון שקל מהתחזית, "אך משיחות עם החברה עולה כי התחזית שפורסמה מביאה בחשבון שולי ביטחון, וזאת אל מול העובדה שהמלחמה אמנם נרגעה אך טרם הסתיימה", כותב לובלין.
מטרות לטווח הבינוני: שיפור משמעותי בתזרים החופשי
בדוח נכתב כי בדומה לשנה שעברה, גם השנה בזק מפרסמת מטרות לטווח הבינוני, "והמספרים בעיקר בגזרת התזרים החופשי מותירים אותנו אופטימיים לשנים הבאות", מדגיש לובלין.
הערכה: תשואת דיבידנד אטרקטיבית וצפי לשיפור ב-2026
לובלין מסכם את הערכתו באמירה כי "באשר לתמחור, אנו סבורים כי בסביבה הנוכחית בזק עדיין מציגה תוצאות טובות מאוד עם תשואת תזרים של 5.5% ותשואות דיבידנד של 5.9% ל-2025. במבט ל-2026 המספרים הללו צפויים להשתפר דרמטית".
לסיכום: "אין שינוי מהותי בתחזיות שלנו לשנה הבאה וכאמור הסיפור הגדול הוא 2026, שם המטרות השאפתניות של בזק יעמדו למבחן. אנו שומרים על מחיר יעד של 6.9 שקל למניה ועל המלצת תשואת יתר למניה".
















