סבינה לוי, מנהלת המחקר בבית ההשקעות "לידר שוקי הון", פרסמה היום סקירה מקיפה לקראת פרסום דוחות הרבעון הרביעי של חברת סלקום. בסקירתה, לוי מצביעה על מגמות מעורבות בפעילות החברה, כאשר מחד ניכרת האטה מסוימת בהכנסות, אך מאידך ישנם סימנים חיוביים להמשך שיפור ברווחיות.
הנתונים שפרסמה לוי מצביעים על ציפייה לירידה קלה בהכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2024, שצפויות להסתכם ב-1,100 מיליון שקל, ירידה של 1.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (1,122 מיליון שקל) וירידה של 1.4% בהשוואה לרבעון השלישי של 2024 (1,116 מיליון שקל).
למרות הירידה בהכנסות, לוי מדגישה כי ה-EBITDA (הרווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) צפוי לעמוד על 348 מיליון שקל, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל ב-2023 (308 מיליון שקל). שיעור ה-EBITDA מהכנסות צפוי להגיע ל-31.6%, שיפור משמעותי לעומת 27.5% ברבעון המקביל.
הרווח הנקי, לפי התחזית, צפוי להסתכם ב-52 מיליון שקל, עלייה מרשימה של כ-58% בהשוואה ל-33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בסקירתה מצביעה לוי על שלושה יתרונות משמעותיים שמציבים את סלקום בעמדה טובה לקראת העתיד:
- תוצאות הרבעון יושפעו מהעונתיות בסלולר אם כי בעוצמה פחותה ביחס לעבר, על רקע הירידה בהיקפי התיירות בדומה למגמה שאירעה בדוחות של פרטנר ופלאפון. כמו כן, היא מעריכה השפעה מוגבלת על ההכנסות מההשקות של ציוד הקצה, והשפעה יותר מהותית ברבעון הראשון של 2025. היא מציינת כי תוצאות הרבעון יושפעו לחיוב מביטול ההפרשה לקרן התמרוץ.
- עיקר המיקוד ממשיך להיות סביב קצב שיפור בסביבת מחירי הסלולר והדינמיקה התחרותית בתחום הקווי ושיפור בתזרים. לוי מעריכה כי הנהלת החברה עשויה לספק עדכונים בנוגע לשאיפות האסטרטגיות שלה בתחום ותוכניותיה לעתיד.
3. סוגיות נוספות שצפויות להיות במוקד הם סביב קצב העברת לקוחות אינטנרנט לתשתית IBC, העסקה עם הוט בתחום הטלוויזיה, והמהלכים שעשויה לנקוט החברה להמשך התייעלות ושיפור בהוצאות.
לוי נותרת עם המלצה על תשואת יתר במחיר יעד של 30.0 שקל כשמחיר המניה היום הוא 24.3 שקל. הסקירה כוללת גם השוואת ביצועי המניה למדד ת"א 125, כאשר ביצועי סלקום עולים באופן משמעותי על המדד בשנה האחרונה.
















