משרד התקשורת פרסם לפני שעה קלה את מתווה הניסוי בתדרי ה – 800 מגה הרץ במסגרת רפורמה רחבה בשוק הסלולר וסגירת רשתות דור 2-3. פלאפון וסלקום יקבלו 10 מגה בתחום ה – 800 מגה הרץ ויקדם משמעותית את הדור החמישי. התוכנית לפרסום המתווה נחשפה בזמן אוויר https://zmanavir.co.il/cellular/28070/.
החל מהיום פלאפון וסלקום יוכלו להגיש בקשה לביצוע ניסויים בתדרי ה – 800. פרטנר תוכל להיערך לכך שהחל מה – 1 בינואר 2026 תקבל תדרים חדשים ונקיים בתחום ה – 900 מגה הרץ.
במקביל המתווה מודיע למשטרה שייצאו תדרים חדשים שיעבדו בסמוך אליהם בתחומי התדר של רשת ניצן.
המכתב מקבע בעיקרון את ההקצאה העתידית של התדרים על מנת שהחברות יוכלו לקבל ודאות ולהיכנס להליכי רכש של הציוד התומך החדש.
















