חלל-תקשורת סיימה את הרבעון הראשון של 2025 עם תוצאות מעורבות המשקפות מצד אחד צמיחה תפעולית חזקה, ומצד שני המשך האתגרים הפיננסיים. החברה דיווחה על הכנסות כוללות של 22.8 מיליון דולר לעומת 20 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – גידול של כ-14%.
המנוע העיקרי לצמיחה של החברה הוא הלוויין עמוס-17, שהמשיך במגמת הצמיחה החזקה שלו. הלוויין הניב הכנסות שנתיות של 39.4 מיליון דולר ברבעון לעומת 33.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – גידול של 19%. עמוס-17, שהושק בשנת 2019, מהווה כיום את עמוד השדרה העסקי של החברה עם כ-43% מסך הכנסותיה וצבר הזמנות של 58 מיליון דולר.
בניגוד לביצועים החיוביים של עמוס-17, החברה סיימה בסוף פברואר 2025 את השימוש בלוויין עמוס-7 לאחר סיום ההתקשרות עם חברת AsiaSat. השפעת ההפסקה הזו הורגשה בירידה בהכנסות מלוויינים אחרים, כאשר הכנסות עמוס-3 ירדו מ-17 מיליון דולר ב-2024 ל-14 מיליון דולר ברבעון הנוכחי (בהיקף שנתי).
החברה הצליחה לשפר משמעותיות את התזרים מפעילות שוטפת, שהגיע ל-29.5 מיליון דולר לעומת 24.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – גידול של כ-20%. שיפור זה משקף את היעילות התפעולית המשופרת של החברה ואת הצמיחה בהכנסות מעמוס-17.
מרווח ה-EBITDA נשמר יציב ברמה גבוהה של 79% (17.9 מיליון דולר) לעומת 79% (18 מיליון דולר) ברבעון המקביל אשתקד. יציבות זו בולטת במיוחד לאור השינויים בתמהיל ההכנסות והפסקת השירותים דרך עמוס-7. החברה שומרת על עמדת נזילות חזקה עם יתרת מזומנים של 200 מיליון דולר, אם כי כ-150 מיליון דולר מהם מוגבלים לטובת מחזיקי אגרות החוב.
למרות האתגרים הפיננסיים, החברה המשיכה להרחיב את פעילותה העסקית עם התקשרויות חדשות בהיקף כולל של למעלה מ-20 מיליון דולר במהלך החודשים האחרונים. בין ההתקשרויות הבולטות: הסכם עם לקוח ממשלתי מאפריקה בהיקף של 3.8 מיליון דולר לתקופה של 12 חודשים, שבא להחליף הסכם שבוטל על ידי לקוח אחר בשל המצב הגיאופוליטי באזור.
כמו כן, החברה הרחיבה התקשרויות קיימות עם מפעילים בינלאומיים, כולל הסכמים נוספים בהיקף של 4.4 מיליון דולר לשירותים באמצעות עמוס-4 והרחבות של 3.8 מיליון דולר עם לקוחות קיימים. צבר ההזמנות הכולל עומד על 109 מיליון דולר, המבטיח הכנסות עתידיות יציבות.
על אף הביצועים התפעוליים המשתפרים, החברה עדיין מתמודדת עם אתגר משמעותי בדמות הסדר החוב שלה. החברה נושאת חוב כולל של 316 מיליון דולר המורכב משלוש סדרות אגרות חוב: סדרה טז' (216 מיליון דולר), סדרה יז' (54 מיליון דולר) וסדרה יח' (46 מיליון דולר). לעומת זאת, החוב הנטו של החברה עומד על 169 מיליון דולר בלבד, לאחר ניכוי יתרת המזומנים.
לאחר שהצעת ההסדר מטעם חברת 4iG הונגרית פקעה במרץ 2025 עקב אי התקיימות התנאים, החברה קיבלה מספר הצעות חדשות להסדר חוב. היום 27 במאי 2025 מתוכננות להתקיים אסיפות מחזיקי אגרות החוב, בהן תיערך הצבעה אינדיקטיבית על ההצעות השונות.
דן זיצ'ק, מנכ"ל חלל-תקשורת: "הרבעון הראשון של 2025 משקף את המשך הגידול בעמוס 17, שהגיע ברבעון לקצב הכנסות שנתי של למעלה מ- 39 מיליון דולר. זאת, תוך שמירה על היעילות התפעולית ומרווח EBITDA משמעותי של כ-79%. אני מקווה שהסדר החוב יושלם במהרה, דבר שיחזק ללא ספק את חוסנה הפיננסי של החברה ויתרום להמשך הצמיחה שלה".

















לדעי חלל חברה שזמנה עבר וימי הזוהר חלפוו מזמן
כל הדוחות המיופיפים האלה לא מצליחים ולא יצליחו לכסות על המצב העגום אליו היא הגיעה
צלמעשה תוך כמה חודשים לחברה לא יישארו בגכמעט לווינים:
עמוס 7 הוחזר לבעליו
עמוס 3 עומד להתפגר תוך חצי שנה בערך
עמוס 4 רובו לא של החברה
עמוס 17 הוא הקופה הורשמת היחידה ויש לו מתחרים לא מעטים
חברה זו היא חסרת עתיד בהתחשב במצב חברות הלווינים בהן היא מתחרה ובשוק העולמי
מי שעומד להשקיע בה חייב להבין טוב טוב את השוק ולחשוב פעמיים
חברה שחייבת מיליארד שקלים ונכביה אפסיים . חברה שעתעדה לוט מאוד בערפל. מי שטפש שרוצה לקנות כזה עסק??