חברת סלקום הודיעה כי החליטה שלא לממש את זכות הסירוב הראשונה העומדת לרשותה במסגרת ההסכמים הקיימים עם שותפות IBC ועם השותף הכללי בשותפות. המשמעות: סלקום אינה מתכוונת לרכוש את החזקותיהן של הוט וקרן תש"י ב-IBC – החזקות שהוצעו למכירה במסגרת הצעה מחייבת שהגישה קבוצת הפניקס לפני כחודש.
בהודעה שפרסמה סלקום נמסר כי הדירקטוריון דן בהצעה, אך בסופו של דבר החליט שלא לנצל את זכות הסירוב – זכות שהייתה מקנה לה אפשרות לרכוש את הנתח המוצע למכירה בתנאים זהים לאלה שהוצעו לפניקס. עם זאת, סלקום הוסיפה כי היא ממשיכה לבחון את צעדיה מול ההצעה – כלומר, טרם הכריעה האם להצטרף בעצמה למכירת החזקותיה ב-IBC לפי אותם תנאים.
הפניקס מציעה: רכישת שליטה מלאה ב-IBC
על פי הדיווח הקודם של סלקום מיום 14 במאי, קבוצת הפניקס הגישה הצעה מחייבת לרכישת מלוא החזקות הוט ותש"י בשותפות IBC ובשותף הכללי שלה, בתמורה לסך כולל של 1.04 מיליארד שקל, בתוספת ריבית שנתית של 8% שתיצבר החל מה-1 בנובמבר השנה ועד למועד השלמת העסקה. ההצעה, כך דווח, מגובה בערבות אוטונומית בגובה 104 מיליון שקל.
הפניקס מתכננת לגבש קבוצת רוכשים בתוך 30 ימים, שתכלול גופים מוסדיים ושותפים מנהלים. לפי הפרטים שנמסרו, כבר עתה קיימות התחייבויות להשקעה מצד תאגידים מקבוצת הפניקס (עד 49%) ומקבוצת מור (עד 18%) מההחזקות ולאחרונה דווח על מו"מ עם קרן נוי ומשקיעים פרטיים שיצטרפו לקבוצת הרכישה.
עוד עולה מההצעה כי המציע (הפניקס) מוכן לרכוש גם את חלקה של סלקום בשותפות – אם תבחר למכור – באותם תנאים: 520 מיליון שקל במזומן.
הוויתור של סלקום על זכות הסירוב מבהיר כי היא לא תתמודד ישירות על השליטה ב-IBC מול קבוצת הפניקס. כעת הכדור נמצא במגרש של סלקום בכל הנוגע לשאלה אם תישאר שותפה בפרויקט הסיבים לצד הפניקס, או שמא תבחר לממש את זכות ההצטרפות למכירה ולצאת לחלוטין מהשותפות. הערכה היא שסלקום אכן תחליט על כך ותצא בהמשך אך היא שומרת על עמימות – מחד אינה מביעה התנגדות למכירה, אך מאידך גם אינה סוגרת את הדלת בפני האפשרות לממש את החזקותיה, על פי התנאים שכבר הוגדרו.
















