קבוצת בזק דיווחה על רבעון חזק עם צמיחה של 3.1% בהכנסות הליבה ל-1.95 מיליארד שקל, EBITDA מתואם של 1.01 מיליארד שקל (עלייה של 11.3%) ורווח נקי מתואם של 427 מיליון שקל – זינוק של 46% בהשוואה שנתית. הרווח הנקי של הקבוצה הושפע מהגדלת השווי של חברת yes בעיקר.
מנועי הצמיחה: תשתיות מתקדמות מניבות תשואות
התוצאות משקפות בגרות של השקעות תשתית שביצעה הקבוצה בחמש השנים האחרונות. פרויקט הסיבים האופטיים, רשת ה-5G ומיגרציית yes ל-IP מתחילים להניב תשואות מדידות במדדים התפעוליים והפיננסיים כאחד.
ההכנסות הליבה של הקבוצה צמחו בכל המגזרים העיקריים, כאשר המנועים העיקריים הם עדיין התשתיות החדשות: 924 אלף לקוחות מחוברים לתשתית הסיבים (עלייה של 31%), כ-1.33 מיליון מנויי חבילות דור 5 בפלאפון (עלייה של 15%), ומעבר נמשך ל-IP בחברת yes.
נתון מעניין ביותר הוא אולי שיעור ה-Take Up בתשתית הסיבים – כ-33% מבתים הזמינים לחיבור כבר מחוברים בפועל. זהו נתון מעולה בסטנדרטים בינלאומיים ומעיד על ביקוש חזק לשירותים מתקדמים, אך על רקע השינויים במדיניות משרד התקשורת, זה אומר שיהיה קשה לבזק להמשיך ולנצל את מלוא תפוקת הרשת, וזו כבר מציאות שהיא פחות מורגלת אליה.
המפתח לצמיחה: ARPU עולה באופן עקבי
הקבוצה מדווחת על שיפור כללי ב -ARPU (הכנסה ממוצעת למשתמש), ובזק מצליחה להגדיל אותו בכל המגזרים. בבזק קווי, האינטרנט הקמעונאי הגיע ל-136 שקל (עלייה של 5.4%), בפלאפון השיגו 46 שקל (עלייה של 4.5%), וב-yes הגיעו ל-189 שקל ללקוח (עלייה של 2.7%).
בזק קווי ממשיכה לגדול
כשמסתכלים על בזק קווי – הזרוע הגדולה ביותר של הקבוצה – הסיפור נעשה אפילו מעניין יותר. הצליחה להציג עלייה של 4.5% בהכנסות הליבה ל-979 מיליון שקל, וזאת למרות שהיא פועלת בשוק בוגר ומפוקח. ההישג הענק של בזק קווי הוא פרויקט הסיבים. החברה הגיעה לפריסה של 2.81 מיליון משקי בית זמינים לחיבור – זה כמעט כל הבתים ברמת הפיתוח הישראלית הסטנדרטית. המספר המרשים יותר: 924 אלף לקוחות כבר מחוברים בפועל, מתוכם 592 אלף קמעונאיים ו-332 אלף סיטונאיים (דרך חברות אחרות).
הנתון המעניין הוא קצב החיבורים החדשים: 44 אלף חיבורים נטו ברבעון השני (לעומת 880 אלף בסוף הרבעון הראשון). זה פחות מהתוספת של 53 אלף שהייתה ברבעון הראשון (880 אלף פחות 827 אלף מסוף 2024), מה שמעיד על קצב מתמתן אבל עדיין יציב של הצטרפות לקוחות חדשים לסיבים. כאן לבזק יהיה אתגר גדול מאוד בשמירה על ההכנסות מאינטרנט כאשר התחרות בעולם הסיבים רק מתחדדת בעקבות הגעת השוק לרוויה.
האיזון העדין: קמעונאי מול סיטונאי
אחד האתגרים המעניינים של בזק קווי הוא האיזון בין פעילות קמעונאית (ישירות ללקוח) לפעילות סיטונאית (למכירה לחברות אחרות). בצד הקמעונאי, בזק הוסיפה 29 אלף לקוחות ברבעון השני (לעומת 33 אלף ברבעון הראשון) והגיעה ל-592 אלף לקוחות סיבים בסוף יוני. הקצב איטי מעט, אך עדיין מעיד על ביקוש יציב. האתגר הוא שהיא מתחרה עם אותן חברות שהיא גם מוכרת להן שירותים סיטונאיים וזו מגמה שכאמור תלך ותרד.
בצד הסיטונאי, בזק הוסיפה 15 אלף קווים ברבעון השני (לעומת 20 אלף ברבעון הראשון) והגיעה ל-332 אלף קווים סיטונאיים. גם כאן יש האטה מסוימת בקצב, אבל הביקוש נשאר חזק. כ-100 אלף מתוכם הולכים לחברת yes (השייכת לקבוצה), והשאר לחברות מתחרות כמו גילת, סלקום ואחרות. זהו מודל עסקי שבזק נהנתה ממנו אך הוא עשוי להיחלש בעקבות הרפורמה.
הפיננסים: צמיחה בהכנסות, אך אתגרים ברווחיות
מבחינה פיננסית, בזק קווי מציגה תמונה מעורבת. מצד אחד, EBITDA מתואם עלה בצורה מתונה ל-643 מיליון שקל (58% מהכנסות, עלייה של 1.6% לעומת הרבעון המקביל). מצד שני, הרווח הנקי המתואם ירד ב-8.1% ל-216 מיליון שקל, בעיקר בגלל עלייה בהוצאות המימון עקב השפעת ירידה בשער הדולר על עסקאות הגידור. התזרים החופשי עמד על כ-230 מיליון שקל (עלייה של 19.8%), בעיקר הודות לתקבול ממכירת נדל"ן.
בסעיף ההשקעות: 266 מיליון שקל ברבעון, רובן בפרויקט הסיבים – רמה דומה לרבעונים הקודמים. חשוב לציין שהירידה ברווח הנקי נבעה מגורמים חד-פעמיים (השפעת שער החליפין), ולא מבעיות מבניות בעסק. החברה קרובה להשלמת הפרויקט (יעד של 2.9 מיליון בתים עד סוף השנה), מה שאומר שבעתיד ההשקעות יקטנו והתזרים החופשי אמור לגדול. דירקטוריון החברה המליץ לחלק דיבידנד בסך של כ-583 מיליון שקל המהווים כ-0.21 שקל למניה.
תומר ראב"ד, יו"ר בזק: "קבוצת בזק מציגה תוצאות מצוינות ברבעון השני, בו נרשמה עלייה בהכנסות הליבה, שיפור משמעותי במדדי הרווחיות, צמיחה דו ספרתית ב-EBITDA ותנופה במנועי הצמיחה, בהם דור 5 בפלאפון ו-yes שחוזרת לצמוח במנויים. הקבוצה כולה ממשיכה להציג צמיחה משמעותית בסך מנויי האינטרנט הקמעונאיים, כתוצאה מהמשך פריסת הסיבים האופטיים ושיפור הערך לצרכן. מהפכת התשתיות שהובלנו מציבה את המשק הישראלי בעמדת מוכנות גבוהה מאוד לעידן ה-AI. כחלק מליבת האסטרטגיה של הקבוצה, נמשיך לפעול על מנת להשקיע ולאתר מנועי צמיחה עתידיים לחברה ולשוק התקשורת בישראל, כאשר רק לאחרונה, הודענו על בחינה של מספר רכישות פוטנציאליות משמעותיות. כמו כן, הרגולציה בישראל ממשיכה להתפתח בכיוון התואם את המגמות העולמיות".
ניר דוד מנכ״ל בזק: "בזק מציגה צמיחה במחצית הראשונה של 2025, וזאת בזכות המשך ההשקעות וההובלה בשוק התקשורת. מנועי הצמיחה האסטרטגיים שלנו ממשיכים בתנופה ובראשם פריסת הסיבים, שמגיעה לשיאים חדשים עם כ-924 אלף מנויים. גם הכנסות הליבה ממשיכות לעלות בעקביות והרבעון ראינו עליה של כ-4.5%. אנו ממשיכים בפיתוח והטמעה של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לשיפור ביצועי הרשת ולטובת חוויית הלקוח. אנו רואים שיפור עקבי בשיעור ההכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU) שעלה לכ-136 ושיעור Take Up של כ-33%. זאת כתוצאה מהמעבר הגובר לפתרונות חכמים ומתקדמים. בזק ממשיכה לבסס את רשת הסיבים שלה כתשתית הלאומית של מדינת ישראל".
יוחאי בניטה, CFO קבוצת בזק: "תוצאות הרבעון היו חזקות וממחישות את עוצמתה של קבוצת בזק גם בתקופה מאתגרת זו, ומעידות על שיפור מתמשך בפעילות הליבה של הקבוצה. לאחרונה, הקבוצה עדכנה בשנית את תחזיותיה השנתיות כלפי מעלה עם צפי לרווח נקי מתואם בסך של כ-1.45 מיליארד שקל. בנוסף, דירקטוריון החברה המליץ לחלק דיבידנד בסך כ-583 מיליון שקל המהווים כ-0.21 שקל למניה. זה הדיבידנד החצי שנתי הגבוה ביותר מאז שנת 2017. בזק תמשיך להוביל את שוק התקשורת בישראל, לחדש, להשקיע ולפעול באחריות, לטובת לקוחותינו ולטובת בעלי המניות שלנו".
















