בעלי השליטה בבזק מכרו שוב מניות – הפעם בהנחה נמוכה יותר
מכירה בהיקף של 965 מיליון שקל – ירידה בהחזקות לכ־15.91%
בעלי השליטה בבזק, באמצעות חברת בי-קום, ביצעו אתמול (11 באוגוסט 2025) מכירה נוספת של 160 מיליון מניות רגילות של בזק – המהוות כ־5.77% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה – בעסקה מחוץ לבורסה. המניות נמכרו למספר גופים מוסדיים, ישראליים וזרים, במחיר של 6.03 שקלים למניה, תמורת סכום כולל של כ-965 מיליון שקלים. בעקבות המכירה ירדה החזקת בעלי השליטה לכ-15.91% מהון המניות של בזק. התמורה תשמש לפדיון מוקדם של אגרות החוב (סדרה ז’) של בי-קום, בהתאם לתנאי שטר הנאמנות.
פער ההנחות בין העסקאות – מ-10% במרץ ל-5% באוגוסט
מחיר המכירה גילם הנחה של כ-5% ביחס למחיר מניית בזק בבורסה בתל אביב אתמול, שעמד על כ-6.35 שקלים למניה. למרות שמדובר במכירה במחיר נמוך ממחיר השוק, ההנחה נמוכה משמעותית מזו שנרשמה בעסקה דומה שבוצעה לפני פחות מחמישה חודשים.
העסקה במרץ – 912 מיליון שקל במחיר של 5.70 שקל למניה
ב־17 במרץ 2025 מכרה בי-קום כמות זהה של מניות בזק – 160 מיליון מניות (5.77% מההון) – גם היא מחוץ לבורסה, לגופים מוסדיים בארץ ובחו״ל, במחיר של 5.70 שקלים למניה ובתמורה כוללת של כ-912 מיליון שקלים. עסקה זו גילמה הנחה של כ-10% ממחיר השוק דאז, והביאה לירידת ההחזקה לכ-21.69% מההון המונפק.
התחייבות לאי־מכירה ומסרים לשוק
בשתי העסקאות התחייבה בי-קום בפני הבנק המלווה שלא לבצע עסקאות נוספות במניות בזק הנותרות בידיה במשך 90 ימים ממועד השלמת המכירה, אלא אם יינתן שחרור מהתחייבות זו. בנוסף, בשני המקרים דווח על המכירה למשרד התקשורת, ונשמר היתר השליטה בבזק.
פרשנות – שיפור בתנאי המיקוח או עלייה בביקוש
הפער בין שיעור ההנחה בשתי העסקאות – ירידה מכ-10% במרץ לכ-5% באוגוסט – עשוי לשקף שיפור בתנאי המיקוח של החברה, שיפור במצב השוק, או עלייה בביקוש מצד גופים מוסדיים.
















