לידר מעדכנת המלצה על סלקום ומעלה את מחיר היעד ל-46 שקל
לידר שוקי הון פרסמה תגובה חיובית לדוחות הרבעון השלישי של סלקום והותירה את המלצתה על תשואת יתר. במקביל עודכן מחיר היעד של המניה מ-37 שקל ל-46 שקל. לפי האנליסטית סבינה לוי, תוצאות הרבעון הפתיעו לחיוב והציגו שיפור רוחבי בהכנסות, ברווחיות ובתזרים, הנובע משילוב של אסטרטגיית תמחור דינמית, ניהול הוצאות מוקפד והשבחת בסיס הלקוחות.
צמיחה בסלולר, שיפור בנייח וירידה בחוב
סלקום הציגה את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בענף בהכנסות משירותי סלולר עם צמיחה של 6%, לעומת עלייה של 4.4% בפלאפון וכ-2% בפרטנר. ה-ARPU הסלולרי עלה ל-40.5 שקל לעומת 39 שקל ברבעון המקביל, והחברה גייסה 21 אלף לקוחות נטו. מנגד נרשמה עלייה בשיעור הנטישה ל-8% לעומת 7.5% ברבעון הקודם ו-7.6% ברבעון המקביל, המשקפת תחרות משמעותית.
במגזר הנייח חל שיפור בולט. ה-ARPU לאינטרנט עלה מעל 100 שקל לעומת 92.8 שקל בשנה שעברה. מצבת מנויי הסיבים גדלה בכ-7,000 לקוחות וכיום מהווה 90% מכלל לקוחות האינטרנט של החברה. בלידר מציינים כי קצב הגידול יירד עם התייצבות השוק והשלמת המעבר של חלק גדול מלקוחות החברה לסיבים.
בתזרים רשמה החברה תזרים חופשי של 111 מיליון שקל ו – 89 מיליון שקל לאחר ריבית. החוב נטו ירד ל – 1.46 מיליארד שקל לעומת 1.55 מיליארד שקל ברבעון הקודם. בנוסף הודיעה סלקום על חלוקת דיבידנד של כ-200 מיליון שקל בעקבות מימוש האחזקה ב-IBC. היום הקובע לחלוקה הוא 2.12.
מבט קדימה: שיפור הדרגתי, רמת סיכון נמוכה יותר וקטליזטורים אפשריים לסקטור
לפי לידר, תוצאות הרבעון מצביעות על המשך מגמה יציבה של שיפור הדרגתי בתוצאות החברה, עם צמיחה בהכנסות משירותים ושיפור ברווחיות. בשנת 2026 צפוי שיפור נוסף בתזרים, בין היתר הודות להקטנת ההשקעות לרמה הנמוכה מ-600 מיליון שקל. מנגד צפוי גידול בתשלומי מס ובתשלומי IRU, אך החל מ-2029 צפויה ירידה בהיקף ה-IRU.
בנוסף מעריכה לידר כי הסיכון בענף התקשורת ירד בעקבות התייצבות בשוק התשתיות, איזון בריא יותר בין תמחור לבין איכות הרשת ורציונליזציה מתמשכת בענף. כמו כן התפתחויות אפשריות סביב עסקת הוט-הוט מובייל עשויות לשמש קטליזטור חיובי לסקטור ולסלקום בפרט. לכן שומרת לידר על המלצת תשואת יתר למניה ומעדכנת את מחיר היעד ל-46 שקל.
















