ב-IBI מזהירים: בזק יציבה אבל השוק כבר מתמחר את הצמיחה קדימה
לירן לובלין: "בזק מתקשה לשמור על לקוחות הריטייל"; בבית ההשקעות מעריכים כי המניה כבר מגלמת את השיפור בתזרים ואת ביטול ההפרדה המבנית
בבית ההשקעות IBI מגיבים בזהירות לדוחות הרבעון הראשון של בזק, ומעריכים כי למרות היציבות בתוצאות והמשך ההתחזקות בפעילות הסיבים, חלק משמעותי מהשיפור כבר מגולם במחיר המניה. בניתוח שפרסם לירן לובלין, מנהל מחלקת המחקר של IBI, נכתב כי הדוח היה "מעט מתחת לתחזית", בעיקר בשל חולשה מסוימת בנתונים התפעוליים.
לדברי לובלין, בצד החיובי בלטו התזרים החזק של הקבוצה, המשך השיפור ב-yes ורבעון חזק של בזק בינלאומי. מנגד, ב-IBI מצביעים על המשך איבוד לקוחות ריטייל בבזק קווי ועל השפעות שליליות בפלאפון בעקבות הירידה בהכנסות מרומינג על רקע המלחמה.
ב-IBI מעריכים כי בזק צפויה לעמוד בתחזית השנתית שסיפקה לשוק "די בקלות", בין היתר בזכות תזרים חופשי של 455 מיליון שקל ברבעון הראשון. עם זאת, בבית ההשקעות מדגישים כי התזרים הושפע גם מהחזרי מס ומשינויים בהון החוזר, ולכן אינו משקף בהכרח רק שיפור תפעולי.
"המפתח להמשך עליות יהיה שיפור נוסף במספרים ולא סטגנציה"
עיקר הניתוח של IBI מתמקד בפעילות הקווית של בזק, שלדבריהם מהווה את עיקר השווי של הקבוצה. לובלין מציין כי בזק הצליחה בשנים האחרונות לבסס את מעמדה כמובילת שוק הסיבים, תוך העלאת ההכנסה הממוצעת ללקוח ושימור חלק מהלקוחות באמצעות yes והסכמי IRU. עם זאת, הוא מדגיש כי החברה עדיין מתקשה לשמור על לקוחות האינטרנט הקמעונאיים – "הלקוחות השווים יותר" מבחינתה.
לפי הניתוח, בזק ממשיכה לפצות על אובדן לקוחות באמצעות העלאת מחירים ושיפור בתמהיל הלקוחות. ה-ARPU באינטרנט עלה ל-139 שקל, לאחר עלייה מצטברת של כ-12 שקל בשנתיים האחרונות, וב-IBI מעריכים כי החברה מכוונת ל-ARPU של 150 שקל עד 2029.
במקביל, מספר המנויים המחוברים לרשת הסיבים של בזק המשיך לצמוח במהירות והגיע ל-1.029 מיליון לקוחות – תוספת של 36 אלף לקוחות לעומת הרבעון הקודם, מהם 15 אלף לקוחות ריטייל. פריסת הסיבים של החברה הגיעה ל-2.98 מיליון משקי בית, עם שיעור Take-Up של 35%, שלפי IBI צפוי לעלות ל-43% בהמשך.
גם בפלאפון מצביעים ב-IBI על תמונה מעורבת. החברה אמנם הגדילה את מצבת המנויים ב-22 אלף לקוחות, אך ההכנסה הממוצעת למנוי ירדה ל-44 שקל בשל הפגיעה בהכנסות הרומינג. בנוסף, פלאפון רשמה הוצאה חד פעמית של 85 מיליון שקל לפני מס בגין פרישת עובדים, מה שהוביל להפסד נקי של 44 מיליון שקל ברבעון.
ב-yes ובבזק בינלאומי מזהים ב-IBI מגמת שיפור. yes הציגה EBITDA של 55 מיליון שקל, כאשר 89% ממנויי החברה כבר מבוססי IP, בעוד מספר לקוחות הסיבים של yes עלה ל-132 אלף. בזק בינלאומי, מנגד, הציגה הכנסות של 289 מיליון שקל ו-EBITDA של 40 מיליון שקל, על רקע צמיחה בפעילות העסקית והיחלשות הדרגתית של פעילויות ה-ISP המסורתיות.
למרות היציבות היחסית בדוחות, ב-IBI סבורים כי המניה כבר מגלמת חלק גדול מהציפיות החיוביות לעתיד, כולל השיפור בתזרים והאפשרות לביטול ההפרדה המבנית. לובלין מציין כי במכפיל EV/EBITDA של 7 על תחזיות 2027, "תרחיש של אפסייד נוסף הוא קצת רחוק".
ב-IBI שומרים על המלצת "תשואת שוק" למניית בזק ומותירים את מחיר היעד על 7.8 שקל למניה. המסר המרכזי מבחינתם הוא ש-2026 תהיה "שנת מבחן" עבור החברה: השוק כבר אינו מסתפק ביציבות, ומצפה לראות שיפור נוסף במספרים מרבעון לרבעון.
















