מפעילים קטנים פנו לאחרונה למשרד התקשורת בתלונות על המבצעים האחרונים של בזק וטענו כי מדובר באירוע שמפר את מדיניות צמצום המרווחים שקבע. מדובר במבצעים הממוקדים והאגרסיביים שבזק עושה לאחרונה ל 48 שעות שבהם היא מוזילה משמעותית את המחיר או את דמי ההתקנה.
בשיחות עם המשרד טוענים מפעילים קטנים שבזק עוקפת את מדיניות צמצום המרווחים שקבע משרד התקשורת ושאמורה לאפשר לשחקנים הקטנים להרוויח מהתחרות והפעילות שהם מייצרים על גבי התשתיות שלה.
בשיחות עם zmanavir טוענים אותם מפעילים כי בעקבות השינוי במדיניות שאיפשר לבזק ולהוט להפוך לספקיות אינטרנט דרך ביטול הפיצול בין ספק לתשתית, מה שקורה הוא שכל הקטנים פשוט נעלמים מהשוק.
הדרך היחידה לפיכך להבטיח תחרות היא על ידי הפחתה משמעותית במחירי השוק הסיטונאי. מכיוון שהמשרד לא עושה זאת ומתמהמה, התוצאה היא שרווחיותם הולכת ונעלמת לטובת הקבוצות הגדולות שכל אחת מהן גם בעלת תשתית פיסית.
חלק מהמפעילים טענו כי העסקה בין פרטנר לבזק לפיה הראשונה חוכרת מבזק 120 אלף קווים לתקופה של 5 שנים, מחיר הקו עומד על כ – 45 שקלים, אך בפועל הם טוענים המחיר הרבה יותר נמוך. לפיכך, לא הגיוני שמחירי השוק הסיטונאי היום עומדים על 72 שקלים לקו לחודש. במצב כזה לשחקן סיטונאי לא נותר שום רווח במיוחד כאשר מוסיפים לכך מבצעים שבזק עושה.
לכן, טוענים אותם סיטונאיים, כאשר בזק עושה מבצעים ממוקדים מעין אלה שעשתה באחרונה, יש לקחת אותם ולהשתמש בהנחות שהיא נותנת במחיר הסופי, ולא להתעלם מכך בגלל שכביכול מדובר במבצע ל- 48 שעות.
נזכיר כי המשרד פרסם שימוע לעניין צמצום המרווחים וכן הוא בעיצומה של עבודה בנושא מחירי השוק הסיטונאי. לאור מה שקורה בימים אלה במשרד, והעזיבה של עופר רז-דרור סמנכ"ל הכלכלה, הסיכוי שהנושא יקבל תאוצה לא גבוה ומכאן מצבן של החברות הקטנות רק יילך ויורע.
מבזק סירבו להגיב.
















