עדכון: אריקסון העולמית עומדת לפטר 8,400 עובדים במסגרת תוכנית התייעלות נוספת שתעבור. אתמול ארגוני העובדים בשבדיה הודיעו על כך. אריקסון נמנעה עד כה מלדווח על ההתייעלות. הסיבה לתוכנית היא הירידה בביקושים להרחבות בדור החמישי של מפעילים בעיקר בארה"ב. בהתחלה דדווח על 1,400 עובדים בלבד בשבדיה ואולם לפני יומיים החברה דיווחה על ההיקף הכולל של המפוטרים בכל העולם.
החברה דיווחה עם פרסום התוצאות שלה לשנה שעברה על תוכנית קיצוצים בהיקף של קרוב ל – 900 מיליון דולר עד סוף השנה. מטעם אריקסון נמסר שהם לא ימסרו פרטים כרגע על המדינות שבהם ייערכו הקיצוצים, כך שלא ברור האם הסניף הישראלי ייפגע. בכל אופן לאריקסון ישראל צפויה שנה מאתגרת במיוחד בעקבות שני הפרוייקטים שזכתה בהם להקמת ליבות רשת בפרטנר ובפלאפון כך שסביר להניח שישראל תהיה כרגע מחוץ לתוכניות ההתייעלות של ההנהלה.
אריקסון דיווחה בחודש שעבר כי היא ניצבת בפני תקופה של אי ודאות וזאת על רקע העובדה שהיא אינה יכולה להעריך את היקף ההשקעות של המפעילים בארה"ב בדור החמישי וצפתה כי הם יירדו.
















