מכון היצוא מארח 29 חברות טכנולוגיה וסטארט-אפ ישראליות שיציגו בביתן הלאומי של ישראל, ביחד עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ובשיתוף רשות החדשנות, בתערוכת 2023MWC בברצלונה. בנוסף לשר התקשורת שלמה קרעי, גם שר הכלכלה ניר ברקת ויו"ר מכון היצוא איילת נחמיאס-ורבין, צפויים להשתתף בתערוכה ולפתוח את הביתן באופן רשמי.
מקרב המפעילים הסלולריים בישראל לא נרשם ביקוש גדול לתערוכה ועד סוף השבוע האחרון רק מנכ"ל אחד מקרב ארבעת המפעילים הסלולריים הגדולים צפוי להגיע. נציגים מקרב הדרגים המקצועיים צפויים להשתתף במקומם.
התערוכה השנה היא בסימן חזרה למסלול אחרי תקופת הקורונה. שטף ההודעות וההכרזות מעידים שהתערוכה השנה תהיה קרובה מאד לשנות השיא שלה, וישתתפו בה למעלה כ – 100 אלף איש מ – 200 מדינות.
הדיונים השנה בתערוכה יסובו בעיקר סביב נושא ה – Open Ran, הדיונים בשאלת הזהב כיצד עושים כסף מהדור החמישי, והחיבור בין הלוויין לסלולר.
מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מר אוהד כהן: "תערוכת MWC היא אחד מרגעי השיא בתכנית העבודה השנתית שלנו. התערוכה היא אבן שואבת לחברות חדשניות מכל רחבי העולם ואנו גאים מאוד במוניטין של הביתן הלאומי הישראלי".
יו״ר מכון היצוא איילת נחמיאס-ורבין: ״למרות השינויים שעולם התערוכות חווה בעקבות הקורונה, התערוכה בברצלונה הייתה ונותרה מהחשובות בעולם, ודאי המובילה בתחום המובייל, ושמרה על הרלוונטיות שלה כ- Hub לחשיפה להזדמנויות עסקיות וחדשנות".
















