קרן סרצ'לייט האמריקאית, בעלת השליטה בבזק, מוטרדת מאד מהירידה בשער המניה בחודשים האחרונים. נזכיר שהקרן פעלה מול שר התקשורת היוצא, יועז הנדל, ועושה מאמצעים גם מול שר התקשורת הנוכחי שלמה קרעי, על מנת שיאשר לה ביטול או צמצום של גרעין השליטה בבזק, באופן שיאפשר לה למכור חלק מאחזקותיה לגופים מוסדיים בישראל. דווקא כעת כשהגיעה העת לממש, מניית בזק עוברת גל של ירידות שערים מתמשך באופן המסכל את המימוש המוצלח שתכננה הקרן.
על מנת להתמודד עם החולשה במנייה, בעלי השליטה בבזק בוחנים בחודשים האחרונים לקדם תכנית שתביא לעלייה בשער המנייה, וזאת באמצעות העלאת שיעור החלוקה של הדיבידנד מתוך הרווח הנקי של החברה. לזמן אוויר נודע כי הנהלת החברה פועלת בחודשים האחרונים על מנת לממש את המהלך ובחטיבת הכספים של בזק נעשית עבודת מטה בנושא, תוך הסתייעות ביועצים חיצוניים. נודע כי בזמן הקרוב צפויה התוכנית לעלות לדיון בוועדת הכספים של הדירקטוריון ואם הכל יתנהל כשורה תובא ההצעה לאישור הדירקטוריון יחד עם אישור הדוחות הכספיים של החברה. נזכיר כי מדיניות הדיבידנד הנוכחית של החברה היא לחלוקה של 50% מהרווח הנקי מדי חציון, ובכוונת סרצ'לייט להעלות את שיעור זה לרמה של 60%-70%.
נזכיר כי ב – 29 לדצמבר האחרון רכשה סרצ'לייט באמצעות ביקום מניות בזק בהיקף של 40 מיליון שקל. אם הנהלת החברה יודעת על התוכנית עולה השאלה מדוע בזק לא דיווחה עד היום על כך שנעשית עבודת הכנה לנושא העלאת שיעור הדיבידנד והנושא צפוי לעלות בקרוב בדירקטוריון? האם לא מדובר באירוע מהותי שמחייב דיווח מיידי? במצב כזה לכאורה, מדובר במידע פנים מהותי ביותר שאינו נמצא בידיעת הציבור. בזק סירבה להשיב לפניותינו בעניין.
נזכיר קרן סרצ'לייט, בעלת השליטה בבזק, נחשבת ככזו שמצליחה בדרך כלל להביא את תכניותיה למימוש ונהנית מדירקטוריון נוח. ההתנגדות המשמעותית למהלך הגדלת הדיבידנד צפויה להגיע דווקא מועד העובדים.
נזכיר כי לפני כשנה וחצי החליטה בזק לחזור ולחלק דיבידנד בשיעור של 50% מהרווח. באותה עת ועד העובדים של החברה בחן מקרוב את התהליך ובחר שלא להתנגד רק לאחר שהשתכנע לחלוטין שאין בחלוקה כדי לפגוע באיתנות הפיננסית של החברה.
כיום מצבה של בזק שונה בתכלית. לצורך עדכון מדיניות דיבידנד חדשה נדרשת ודאות פיננסית גבוהה וזה ממש לא המצב בבזק. נזכיר כי בזק צפויה להתמודד בקרוב עם הפחתה חדה של המחירים הסיטונאיים שלה גם בנחושת וגם בסיבים. בנוסף צפוי משרד התקשורת לערוך בקרוב רפורמה משמעותית בשוק התקשורת לעסקים, התחום האחראי לרוב הרווחיות של החברה, באופן שצפוי להביא לפגיעה משמעותית ברווחי החברה מהתחום, ובכלל סוגיית הטיפול ברווחיות העודפת של בזק נמצאת גבוה בסדר העדיפויות של המשרד.
בנוסף, לאור כוונת בעלת השליטה לצמצם את אחזקותיה בחברה באמצעות ביטול הצורך בגרעין השליטה, ישנה הרעה ביחסי העבודה בחברה, ומתנהל בחודשים האחרונים מו"מ בין הנהלת החברה לוועד העובדים, כאשר האחרון מציב דרישות משמעותיות ביותר כנגד מתן הסכמה למהלך.
















