השאלה המסקרנת לקראת הדוחות הכספיים של חברות התקשורת – מי מהן תחלק דיבידנדים ובאיזה שיעור. ל – zmanavir נודע שאצל חלק מהחברות מתקיימים דיונים בסוגיה, וזאת בשל העובדה ששלוש החברות הסלולריות עוברות השנה לרווחיות נאה, שמאפשרת חלוקת דיבידנד גם אם מדובר בהיקף מינימלי. החברות לא חילקו דיבידנד שנים ארוכות על רקע הרווחיות שלהן שנשחקה בעקבות הרפורמה בסלולר, כך שמבחינת המשקיעים ובעלי המניות מדובר בבשורה חשובה.
הערכות בשוק ההון הן שפרטנר תחלק דיבידנד, ויש מצב שגם בפלאפון, אם כי אצלה מדובר בעניין טכני בגלל שהיא מוחזקת ב – 100% על ידי בזק. בפרטנר נושא הדיבידנד עמד על השולחן עוד מתקופתו של המנכ"ל אבי צבי שסבר שפרטנר חייבת לחלק דיבידנד והדבר חיוני הן עבור בעלי המניות והן עבור שוק ההון.
השאלה הגדולה היא מה תעשה סלקום, בעיקר על רקע החוב הגדול שרובץ עליה. יש הטוענים שסלקום צריכה לחלק דיבידנד גם אם מדובר בשיעור נמוך מהרווח הנקי, וזאת על מנת לשדר לשוק ההון שהחברה יציבה ובריאה ועל ידי כך גם אולי להגדיל את האטרקטיביות של החברה בעיני משקיעים פוטנציאליים. כמובן שלדיבידנד שתחלק לא תהיה משמעות רבה עבור בעלת השליטה דסק"ש כי בכל מקרה יהיה מדובר בסכומים של כמה עשרות מיליוני שקלים, אך הסמליות שבחלוקה בעיני חלק מקובעי המדיניות היא גם מטרה.
מנגד, יש הטוענים שחלוקת דיבידנד בסלקום בעת שהחברה נושאת על גבה חוב גבוה, הוא מעשה לא אחראי ולכן יהיה מעניין לראות מה יחליט הדירקטוריון בסופו של דבר.
נזכיר שבזק צפויה להכריז על דיבידנד אך לא ברור באיזה שיעור. כרגע המדיניות של החברה היא לחלק 50% מהרווח הנקי ואולם במקביל מתקיימים דיונים לגבי העלאת החלוקה ל – 60-70% ועבודה במטה הכספים נעשית בנושא.
















