סיכום הניידות בסלולר ב – 2023 מגלה נתונים מעניינים על תנועת הלקוחות בין החברות. סלקום מובילה במספר הניודים השנתי תוך שהיא מצרפת כ – 25 אלף לקוחות חדשים (39 אלף ב – 2022), נתון מעודד עבור רוכשי החברה החדשים קרן פורטיסימו.
המפתיעה בסיכום היא פרטנר שמאבדת 51 אלף לקוחות, נתון לא שגרתי שמצביע על מדיניות הפוכה ממדיניות נתח שוק גם במחיר אובדן לקוחות. ב – 2022 פרטנר אבדה 8,500 לקוחות בלבד.
החברה המפתיעה בגיוס החיובי היא השחקנית הקטנה 019 סלולר, שמסיימת את השנה עם צירופם של קרוב ל – 23 אלף לקוחות חדשים. פלאפון אבדה השנה 9,500 לקוחות אבל כשמסתכלים על היקף הגיוסים (ברוטו) רואים שהיא גייסה (273 אלף) יותר לקוחות מסלקום (258 אלף) ומפרטנר (242 אלף). פלאפון אבדה ב – 2022 48 אלף לקוחות כך שבהחלט השתפרה בשנה החולפת.
החברה שגייסה הכי הרבה לקוחות ברוטו, היא הוט מובייל שצירפה 360 אלף לקוחות ברוטו, שזה מספר גבוה מאד ביחס למתחרותיה, אבל במקביל היא מסיימת את השנה עם גיוס חיובי נטו של 14 אלף לקוחות בלבד.
גולן טלקום סיימה את השנה עם מינוס 15 אלף לקוחות ורמי לוי סלולר הוסיף 12,500 לקוחות חדשים.
השחקנית החדשה יחסית בשוק חברת WECOM אבדה השנה 2,500 לקוחות, ולמנכ"ל החדש יניב קוריאט שנכנס לתפקיד החל ממחר באופן רשמי צפויה הרבה עבודה.
בסך הכל השנתי ניכרת ירידה בניודים בסך הכל. ב – 2023 1.387 מיליון לקוחות עברו מחברה לחברה לעומת מספרים יותר גבוהים בערך ב – 100 אלף בשנים קודמות. קשה לחזות מה יהיה היקף הניודים בשנה הבאה על רקע המלחמה, שכן הלקוחות פחות נוטים לעבור חברה בתקופות חירום כפי שניתן היה לראות בחודשי המלחמה האחרונים.
















