פרויקט הגיבוי לאתרי סלולר שעליו עובד משרד התקשורת שבמסגרתו אמורות החברות הסלולריות לשדרג את משך הפעולה של האתרים הסלולריים סמוכי גבול – עשוי להימשך כשנה, כך עולה משיחות של החברות עם משרד התקשורת וממידע שהועבר למשרד.
כפי שחשפנו, מדובר בפרויקט שעלותו מאות מיליוני שקלים שהחברות מצפות שמשרד התקשורת יממן עבורם שכן החברות לא מסוגלות למממן זאת מתקציבן. מדיונים בין משרד התקשורת לחברות העלו החברות הסגות לגבי חלק מהפתרונות לגיבוי שהציג המשרד, שמודאג מאוד שבמקרה של מלחמה בצפון הרשתות הסלולריות עשויות להיפגע כתוצאה מהפסקות חשמל וללא גיבוי מספק תיווצר בעיה ביטחונית. החברות מסרו לאנשי המשרד כי הם מסכימים עם הצורך בהגברת התפקוד של הרשתות באזורים רגישים. תרחישי האיום במקרה של מלחמה, מדברים על ימים שבהם ייתכן שהרשתות לא יפעלו בגלל שלא ניתן יהיה לתקן את רשת החשמל כפי שקרה בתחילת המלחמה בדרום. היום מדובר על שעתיים גיבוי הקבועים ברישיון החברות ובמשרד התקשורת מתחילים לדבר על הרבה יותר מזה בגלל שמבינים שהסלולר הוא האמצעי המרכזי שדרכו ניתן יהיה לתקשר בזמן מלחמה והתפקוד של הרשתות הוא קריטי.
אחד הנושאים שעלו בדיונים בין החברות למשרד הוא שהשדרוג הוא אירוע הנדסי קשוח. כלומר, זה לא עניין של מה בכך להוסיף שטחים באתרים לצורך מתקני גיבוי כאלה ואחרים, או לצורך תוספת מצברים, שכן לא תמיד יש מקום לכך. בכל מקרה די ברור שהזמן דוחק ולכן אם יהיה פרויקט, שכן הוא תלוי בתקציב שמשרד התקשורת יוכל להשיג, הוא יהיה רק באתרים קריטיים בשלב הראשוני והרבה פחות ממה שהמשרד מיפה שזה אלפי אתרים.
















