חברת סלקום הודיעה השבוע על שינוי משמעותי באסטרטגיה השיווקית בחבילות הסלולר שלה, אך המהלך מלווה בהעלאת תעריפי חבילות הסלולר בשיעורים ניכרים: 20% בחבילות הדור החמישי ו-12% בחבילות הדור הרביעי. במסגרת המהלך, החברה ביטלה את חבילת הדור החמישי הבסיסית שעמדה על 49.90 שקל לחודש, ובמקומה השיקה תוכנית חדשה (ביחד עם תוכניות יקרות יותר) במחיר של 59.90 שקל לחודש. החבילה החדשה, המשווקת תחת המותג "5G פרו", כוללת שורת הטבות נלוות. במקביל, חבילת הדור הרביעי, שעלתה עד כה 39.90 שקל לחודש, התייקרה ל-44.90 שקל. בגולן טלקום, חברת הבת, מחיר חבילת דור 5 עומד על 49.90 שקל לחודש.
המהלך של סלקום מגיע על רקע העלייה הצפויה בשיעור המע"מ בינואר הקרוב, אך נראה כי החברה בחרה להקדים את השוק ולבצע העלאת מחירים משמעותית יותר. האסטרטגיה של סלקום מתבססת על שילוב ההתייקרות עם השקת מערך שירותים חדש, המשלב את פעילות חברת הבת "דינמיקה" בתחום ציוד הקצה.
השאלה המרכזית בענף היא כיצד יגיבו המתחרות – פרטנר, פלאפון והוט מובייל. האפשרויות העומדות בפניהן הן:
- להצטרף למגמת ההתייקרות ולהעלות מחירים בשיעור דומה
- להסתפק בהעלאה מתונה יותר, המשקפת רק את עליית המע"מ
- לשמור על המחירים הנוכחיים כיתרון תחרותי
תשומת לב מיוחדת מופנית לתגובתן של שחקניות ה-MVNO (מפעילות וירטואליות) הקטנות בשוק, כגון רמי לוי תקשורת, ויקום, אקספון ו-019 מובייל. החלטתן עשויה להשפיע משמעותית על דינמיקת התחרות בשוק הסלולר הישראלי.
















