ההתבטאויות האחרונות של אילון מאסק הבעלים של סטארלינק מקטינים את הסיכוי שנראה את מוצרי החברה בארץ בקרוב. גורמים המקורבים לנושא אומרים כי ההתבטאויות שלו יצרו רושם רע מאוד במשרד התקשורת, שם החליטו שהטיפול ברישיון החברה פשוט ימתין עד שלא תחתום על כל ההתחייבויות שהמשרד דרש ממנה. במידה ולא ייעשה כן, אז הם פשוט לא יקבלו רישיון.
נזכיר שמאסק צייץ שורה של התבטאויות שנויות במחלוקת מבחינת ישראל כאשר הצהיר שיכניס את מוצרי החברה לעזה ואח"כ נדרש להבהיר שמדובר בארגוני סיוע בינלאומיים ובכל מקרה הדבר ייעשה בתיאום עם הגורמים הנוגעים בדבר. מאז היו עוד ציוצים וההתבטאויות שלו נתפסו לעתים אנטישמיים, ובקיצור בשורה התחתונה "סר חינו" של מאסק אצל שר התקשורת שלמה קרעי ובמשרד התקשורת הוחלט שכרגע לא עוסקים בו יותר מדי ולא מנסים לשכנע אותו להיכנס, אלא אם יחתום על התחייבויות נדרשות. ברויטרס פורסם כי ענקיות המדיה דיסני, וורנר ברדרס, ליונס גייט אינטרטנמנט ופרמאונט הסירו מודעות מ – X. נזכיר שבשבוע שעבר מודעות ב – X (טוויטר לשעבר) הוצגו לצד תוכן ימני קיצוני ואנטישמי. בכך הן הצטרפו לאפל וליבמ (IBM), שהכריזו על צעד דומה קודם לכן.
נוסיף שבמשרד התקשורת כבר מחפשים חלופות לסטארלינק ובין המוצרים שנבדקים ישנם בעיקר הטרמינליים של חברת אירידיום שיכולים לספק תקשורת סלולרית ואינטרנט בקצב לא גבוה.
בין ההתחייבויות ניתן למנות את הסכנה בהפצת מוצרי החברה ללא פיקוח כך שיתאפשר להכניס אותם לשימוש ארגוני טרור. בנוסף המשרד רוצה לוודא שהמוצרים יופצו על ידי גורם ישראלי מוכר כדי שניתן יהיה לעקוב אחר הפצת המוצרים בארץ ואת מי הם משמשים.
כפי שנחשף אצלנו https://zmanavir.co.il/internet/22019/ מי שמועמדת להפיץ את מוצרי החברה זו גילת טלקום.
















