משרד התקשורת מנהל מגעים עם בזק על קביעת מחירים סיטונאיים בהסכמה, במקום קביעת מחירים באופן חד-צדדי על ידו. בזק חוששת שמשרד התקשורת יפחית את המחיר בצורה משמעותית, ולכן מנסה להגיע לפשרה מוקדמת שתצמצם את הנזק. המחירים הסיטונאיים המעודכנים אמורים להיקבע החודש. שר התקשורת, שלמה קרעי, הבטיח שהמחירים יתפרסמו כבר בפברואר, אך הצוות המקצועי במשרד לא הצליח להשלים את העבודה, ולכן המחירים אמורים להתפרסם החודש. קרעי גם הבטיח שבכוונתו ליישם את המחיר באופן מיידי מבלי לחכות להשלמת השימוע, ולהתחשבן אחורה במידה ויתברר שיש צורך לעדכן את המחיר לאחר השימוע.
ממגוון סיבות לא ברורות, במשרד התקשורת הסכימו לדון עם בזק על מתווה להפחתת מחירים בשוק הסיטונאי כדי לזרז תהליכים בעיקר, ולהימנע מתהליך ממושך של שימוע ציבורי, שבסופו של דבר עלול גם להגיע לערכאות משפטיות. זו לא הפעם הראשונה שהמשרד נכנס לשיחות עם בזק על קביעת מחיר מוסכם, וכאן המקום להזכיר שבסופו של דבר מי שמשלם את מחיר הפשרה הוא הציבור, כי לרוב ההפחתה בהסכמה אינה קרובה למחירים שהעבודה הכלכלית קבעה. זו גם הסיבה שישנם גורמים במשרד המתנגדים לפשרה וסבורים שהמשרד צריך ללכת עד הסוף בנושא הזה.
נזכיר שהמשרד שכר גורמי מקצוע שיבצעו עבודה כלכלית, ולכן קביעת המחיר בדרך של פשרה מנוגדת לתכלית של קביעת מחיר על בסיס מקצועי. המשרד שכר חברה בינלאומית (אקסון) שתקבע את המחיר, וכן שכר את שירותיו של ד"ר יאיר אילת על מנת שיתקף את הנתונים של אקסון ויסייע למשרד בליטוש המספרים.
תגובת המשרד: "משרד התקשורת פועל להשלים את העבודה שהחלה ואת השימוע כדי שניתן יהיה להוריד את תעריפי השימוש במהירות האפשרית. המשרד מגבש חוות דעת מקצועית, שבמסגרתה יוצע לעדכן את מודל העלויות הקיים ולתמחר מחדש את השירותים הסיטונאיים. במסגרת זו מתנהל שיח עם גורמים שונים בשוק, לרבות חברת בזק. המשרד אינו פוסל את האפשרות של מתווה מוסכם – אבל מתווה כזה יתאפשר רק אם המשרד ישתכנע שהוא יקדם את התחרות בשוק ויטיב עם הציבור".
















