במסגרת השיחות בין בזק למשרד התקשורת לקראת קביעת מחירי השוק הסיטונאי המעודכנים, עלתה הצעה שבזק תתחייב לספק חבילת אינטרנט מוזלת בתמורה להקלה במחירי השוק הסיטונאי. בבזק הסכימו לכך עקרונית, ואולם בדרג המקצועי במשרד התקשורת ישנה דרישה להיצמד לעבודה הכלכלית שנעשתה ולמחירים שהומלצו, ולא להיכנס לשום עסקה או הקלה מול בזק.
כפי שכבר חשפנו https://zmanavir.co.il/internet/21075/, המלצות חברת הייעוץ אקסון עמדו על סביבות ה-40 שקלים לחודש לקו אינטרנט וכ-100 שקלים לקילומטר שימוש בתשתיות הפסיביות של בזק. היום המחירים הם 72 שקל לקו אינטרנט ו – 430 שקל לקילומטר פסיבי.
שר התקשורת שלמה קרעי התחייב בשנה שעברה, לפני המלחמה, לבצע הפחתה דרמטית במחירי השוק הסיטונאי, ולכן לא ברור מה קורה עכשיו במשרד התקשורת ומדוע כעת, כשמגיעים לקו הגמר בקביעת המחיר, ישנם קולות במשרד התקשורת הסבורים שיש להגיע להבנות מול בזק.
גורמים שונים שמשוחחים עם משרד התקשורת בשבועות האחרונים שומעים גרסאות שונות שמטילות צל על התהליך. אותם גורמים מציינים שעכשיו המשרד מדבר על מחיר של 250 שקלים לקילומטר פסיבי, ושימוע רק סביב המחיר לקו אינטרנט, כאשר בתמורה בזק מתחייבת לחבילת אינטרנט מוזלת כזו או אחרת.
















