האם מתחרותיה של בזק בשוק הסיבים האופטיים ישיקו נתבים התומכים ב-WIFI 7 גם במהירויות של עד 1 גיגה ב – GPON, או שיילכו בעקבותיה וישיקו את הטכנולוגיה החדשה רק לקצבים הגבוהים של 5 גיגה בטכנולוגיית ה-XGS-PON? השאלה מסקרנת היות שבחודשים הקרובים צפויות מתחרותיה של בזק להכריז על השקת נתב התומך ב-WIFI 7, אך כרגע הן נמנעות מלהשיב לשאלה אם הטכנולוגיה החדשה תתמוך גם בקצב "הרגיל" של 1 גיגה. אם מתחרותיה של בזק אכן יעשו זאת, ייתכן שהיא תיאלץ ללכת בעקבותיהן היות שה-WIFI 7 מביא עימו קפיצת מדרגה מבחינת יכולות טכנולוגיות וביצועים, שיחוללו שינוי עבור אוכלוסיות שהדבר חשוב להן. לפי גורמי מקצוע, ניתן להעריך במידה רבה של סבירות שבתוך שנה או שנתיים כל המפעילים ימכרו את הנתבים התומכים ב-WIFI 7 גם במהירויות של 1 גיגה, וכנראה שגם בזק.
הסיבה שבזק בחרה שלא לפתוח את הנתב החדש גם ב – GPON קצבים הרגילים נובעת גם מהעובדה שהשילוב בין ה-GPON וה-XGS-PON באותו נתב היה יקר מדי. עם הזמן המחירים יירדו ואז השילוב יהיה יותר סביר. בזק היא בין החברות הראשונות בעולם שהשיקו נתב תומך WIFI 7, ובתקופה שלפני ההשקה בקושי היו יצרנים שתמכו בשתי הטכנולוגיות בנתב אחד. ככל הידוע, ישנו יצרן אחד בלבד בעולם בעת הזו שמייצר נתב תומך WIFI 7 עם שתי הטכנולוגיות. בזק גם השיקה את הנתב עם 12 אנטנות.
צריך להדגיש שבשוק כרגע הביקוש למהירויות של מעל 1 גיגה הוא זניח למדי, ורק מתי מעט מחפשים קצבים של 5 גיגה. רוב הציבור מסתפק בקצב של 1 גיגה. לעומת זאת, יש יותר עניין ב-WIFI 7 שכן הוא מביא עימו תכונות של השהיה נמוכה, תמיכה בתחומי תדר נוספים – מה שישפר את הביצועים והקליטה – וגם יכולת לתמיכה במספר רב של התקנים. מכאן שההערכות בשוק הן שהביקוש כבר יעשה את העבודה ויביא את המפעילים להשיק את ה-WIFI 7 גם בקצב הפופולרי הקיים של 1 גיגה.

















אני יכול להגיד בתור אחד שהוביל את התחום בעבר הלא רחוק
שלעיתים משיקים פתרון חדשני גם אם הוא מקדים שוק – מכיוון שזה חשוב בשוק תחרותי לבידול שוק
הצורך מגיע לאחר מכן