משרד התקשורת עדיין בוחן את השימוע בדבר הרחבת התחרות בשוק תשתיות הסלולר, בעוד חברת החשמל דוחפת לכניסה לתחום. גורמים מקצועיים טוענים כי חברת החשמל, באמצעות מנכ"ל החברה מאיר שפיגלר, פועלת מול השרים הממונים במטרה להכין את הקרקע ולקבל את האישורים הנדרשים, זאת, מחשש להתנגדות מצד הפקידות במשרד האוצר וברשות החברות הממשלתיות. גם משרד האנרגיה יידרש לאשר מהלך כזה ולא ברור מה תהיה עמדתו. בדרגים המקצועיים שוררת תחושה שהחברה מפעילה לחצים מעל לראשם כדי להגמיש את התנגדותם.
משרד התקשורת מקדם רפורמה מקיפה בשוק התשתיות הסלולריות בישראל https://zmanavir.co.il/cellular/25987/ שמטרתה הגברת התחרות ושיפור איכות הרשתות. במרכז הרפורמה עומדת ההחלטה לאפשר ליזמים חיצוניים להקים, להפעיל ולתחזק תשתיות רדיו סלולריות ולהשכירן למפעילי הסלולר. זאת, בניגוד למצב הקיים, שבו מפעילי הסלולר נדרשים להיות הבעלים של כל תשתיות הרשת שלהם. המשרד הגביל את היקף השכירות כך שמפעילי הסלולר יוכלו לשכור שירותי רדיו מיזמים בהיקף של עד 40% מכלל תעבורת הרשת.
למניעת ריכוזיות יתר בשוק החדש, קבע המשרד הגבלות על יזמים גדולים ואזוריים: מפעיל סלולר לא יוכל לשכור יותר מ-15% מתעבורת הרשת שלו מיזם בודד ללא אישור מראש מהמשרד. כמו כן, נאסר על מפעילי סלולר להיות בעלי עניין ביזמים, ולהפך, כדי למנוע ניגודי עניינים ולשמור על תחרות הוגנת.
לרפורמה מתנגדים חלק מהחברות הסלולריות והרגולטורים, ובפרט אגף התקציבים במשרד האוצר. האגף מעוניין שחברת החשמל תתמקד בפעילותה העיקרית ולא תיכנס לתחומים חדשים בשוק הפרטי, למעט השכרת נכסיה לצורך הקמת אתרים בלבד, וללא מעורבות נוספת בפרויקט.
גם איגוד עובדי ההיי טק בהסתדרות הביע התנגדות למהלך מתוך חשש שחח"י תשתלט על התחום ותהפוך לגורם ממשלתי שמתחרה בחברות.
















