רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פותחת בבדיקה מול משרד התקשורת ורשות השידור האם מתקני השידור של בזק באזור יבנה נדרשים לטובת שידורים, וזאת על רקע החשש שבזק מחזיקה קרקעות שניתנו לה לטובת שידורים כאשר בפועל מזמן הפסיקה לשדר משם. מדובר בשטח בגודל של כ – 1,500 דונם בשווי של מיליארדי שקלים שהחברה קבלה מהמדינה לטובת מתקני שידור. אלא שבזק כבר מזמן הפסיקה לשדר מהמתקן באופן שמחייב אותה להמשיך ולהחזיק בשטח, ולמעשה הייתה אמורה להחזיר אותו עוד ב – 2011 עם הפסקת השידורים.
כפי שחשפנו כאן (zmanavir.co.il/בזק-מחזיקה-נדלן-במיליארדים-שאותו-היית/) כחלק מהסדר ההפרטה של החברה, סוכם שהיא תקבל שטח לטובת מתקני שידור. בעת שנחתם ההסכם מתקני השידור היו מסיביים וגדולים לטובת שידורי AM שהופצו למזרח התיכון לטווחים ארוכים עד איראן ועוד. אלא שעם השנים השידורים הללו הופסקו לחלוטין וחלק ניכר מהאנטנות פשוט עומד ללא שימוש. במידה וישנו שימוש בשטח לטובת שידור מסוים הרי שהיום האנטנות הנדרשות הן מאד קטנות ובדומה למתקני שידור סלולריים, כך שבכל מקרה השטח אמור היה לחזור לרמ"י מזמן.
מרמ"י נמסר: "המדובר על שטח קרקעי של כ- 1650 דונם ביבנה. עפ"י הסכם הגג , עם בזק, (עוד משנות ה 2000) הנכס ביבנה יועד לפינוי עוד בשנת 2010 בכפוף להקצאת נכס חלופי אם נדרש. עפ"י סעיף 7 להסכם, נכס חלופי לנכס ביבנה יוקצה בכפוף לכך שבזק מספקת למדינה או לרשות השידור שירותי שידור, על פי הסכם מחייב, באמצעות השימוש בפועל במתקנים הממוקמים שם. פירוט המתקנים ושימושם צורף כנספח ג' להסכם".
"רמ"י תבחן מול משרד התקשורת ורשות השידור האם יש צורך כלשהוא במתקנים המצויים שם כעת בחלוף כ- 20 שנה מחתימת הסכם הגג. ההסכם קובע כי רק מתקן אשר העברתו נדרשת לצורך המשך מתן השירות יועתק על חשבון הרשות. לחברה כאמור אין עפ"י הסכם הגג זכויות בנכס. זכויותיה מסתכמות בקבלת נכס חלופי אם יש צורך בכך שיעודו מתקני בזק בלבד".

















