גם בארה"ב הפוליטיקה סביב תחום התקשורת מכרסמת בכל חלקה טובה. ג'יג'י סוהן, מי שהייתה מועמדת הנשיא ג'ו ביידן לתפקיד יו"ר ה – FCC, במשך 16 חודשים, הסירה את מועמדותה לאחר שלטענתה חוותה מסע התקפות ושקרים מצד לוביסטים ובעלי עניין שלא רצו אותה בתפקיד. סוהן נתפסה כבעלת דעות קיצוניות על רקע התבטאויות שלה ברשתות החברתיות.
סוהן פרסמה מכתב בוושינגטון פוסט ובו היא אומרת שבמהלך 16 החודשים האחרונים לא יכולתי לדמיין שגדודי לוביסטים של תעשיית הכבלים והתקשורת, וקבוצות פוליטיות של כסף אפל עם כיסים ללא תחתית יעוותו את ההיסטוריה שלי לאורך 30 שנה כתומכת צרכנים ויהפכו אותה לקריקטורה אבסורדית של שקרים בוטים. ההתקפות הבלתי פוסקות, הלא ישרות והאכזריות על האופי והקריירה שלי כמייצגת את האינטרס הציבורי גבו מחיר עצום ממני וממשפחתי".
הסרת המועמדות שלה באה לאחר שסנאטור דמוקרטי ג'ו מנקין, הודיע שלא יתמוך במועמדותה לאחר שהגיע למסקנה שהיא לא האדם המתאים לעמוד בראש ה – FCC לנוכח האתגרים שעומדים בפני הארגון.
ה-FCC היא רשות ממשלתית לכאורה עצמאית בארצות הברית, המסדירה את תחום התקשורת החל ברדיו, טלוויזיה, אינטרנט ותשתיות נייחות, לוויין וכבלים. היא אחראית לאכיפת חוקים הקשורים לטלקומוניקציה, לרבות ניהול השימוש בספקטרום תדרי הרדיו, אכיפת כללים הקשורים לתחרות והסדרת בעלות על מדיה.
ג'יג'י סוהן היא פעילה ידועה למען האינטרס הציבורי ומומחית לתקשורת, אשר מונתה על ידי הנשיא ג'ו ביידן. מועמדותה של סוהן נתפסה כהתפתחות חיובית על ידי רבים בתעשיית הטלקומוניקציה ובקרב ארגוני צרכנים בשל ניסיונה הרב ומומחיותה בתחום. עם זאת, מועמדותה של סוהן נתקלה בהתנגדות מצד כמה רפובליקנים בסנאט, שהעלו חששות לגבי עבודתה הקודמת כסנגורית והטילו ספק ביכולתה להיות חסרת פניות בתפקידה כנציבת ה – FCC.
למרות תמיכת הדמוקרטים, מועמדותה של סוהן לא אושרה על ידי הסנאט לפני תום הקונגרס ה-117, והיא נאלצה להסיר את מועמדותה. בעיה נוצרה בתהליך המינוי על רקע העובדה שהוועדה המנהלת מאוישת כרגע חלקית, כלומר ישנם 2 חברים מכל מפלגה, מתוך 5 שאמורים להיות.
















