פורסם כתב המינוי של הוועדה לקידום הדור החמישי בישראל. משרד התקשורת הוציא היום את כתב המינוי לוועדה שהיא בעצם צוות בין משרדי בראשות מנכ״ל משרד התקשורת. הנושא הבוער שעל סדר יומו של הצוות הוא הקושי בהקמת אתרים לקידום פריסת תשתיות דור 5 לכלל הציבור בישראל. נזכיר שב – 2021 צוות בינמשרדי כבר הגיש המלצות שיושמו לאותו נושא אך מסתבר שאין די בכך ונדרשת חשיבה רחבה יותר לפתרון הבעיה. הצוות מורכב מנציגי משרד התקשורת, משרד ראש הממשלה, אגף התקציבים במשרד האוצר, נציג הממונה על התחרות נציג בנק ישראל ונציג רשות החדשנות. הצוות יגיש את המלצותיו בתוך 6 חודשים.
בראש הצוות יעמוד מימון שמילה, מנכ"ל משרד התקשורת בפועל, וחבר בצוות יהיה המשנה למנכ"ל אלעד מלכא. הצוות חסר נציג ממרכז השלטון המקומי, שהרי ברשויות המקומיות יש את עיקר הבעיות בהקמה, משרד הפנים שאמון על התכנון, ומשרד הגנת הסביבה שאין צורך להסביר מדוע הוא נדרש בצוות כזה, ויש להצטער על כך.
בדברי ההסבר נמסר שהביקושים להעברת נתונים על גבי הרשתות הסלולריות הציבוריות בישראל הולכים וגוברים – ובשנים האחרונות הביקוש גדל בקצב מעריכי בשיעור של כ- 40% לשנה בממוצע. לצורך עמידה בביקושים הגוברים לשימוש נרחב בתשתיות סלולריות מתקדמות, לצד שמירה על היותה של ישראל מובילה בהפעלת יישומים מתקדמים, יש צורך בשדרוגים משמעותיים לתשתיות חיוניות אלו לטובת שמירה על איכות החיים של אזרחי ישראל, הפריון והתפתחות הכלכלה והתעשייה הישראלית. בנוסף, איכות הרשתות הסלולריות הציבוריות בישראל כפי שמשתקפת במדדי השוואה בינלאומיים ירודה. היקף ההשקעות הפרטיות בשוק הסלולר בישראל אינו מספק בראי הביקוש החזוי ונוכח הדרישה להקמת אתרי סלולר בצפיפות רבה בטכנולוגיית הדור החמישי.
נציין את הנתון שחשפנו בשבוע שעבר שמצביע על כך שפחות מ – 5% מהתנועה הסלולרית בישראל עוברת על הדור החמישי בעוד שבארה"ב ואירופה המצב הרבה יותר טוב.
בנוסף המשרד הקצה 50 מיליון שקל לטובת עידוד חדשנות בדור החמישי במגזר הציבורי.
















