הצעת התקציב של 2023 מגלה שמשרד התקשורת מציע לערוך בחינה סביב מבנה משרד התקשורת לרבות הקמת רשות תקשורת עצמאית, כך עולה מסעיף 3 לעיקרי הסיכומים התקציביים במסגרת עקרונות המדיניות של המשרד. הסעיף אומר כי תיערך "בחינת מבנה וסמכויות הרגולטור על שוק הטלקום לרבות בחינת היתרונות בקיומה של רשות תקשורת".
אם אכן כך הדבר, ושר התקשורת שלמה קרעי נותן יד למהלך, הרי שמדובר באירוע משמעותי מאד, שיש לו גם היתכנות ממשית. נסביר כי שרי תקשורת לאורך השנים תמיד תמכו בהצהרות בהקמה של רשות תקשורת שאמורה להיכנס במקום המשרד הממשלתי כפי שקורה בכל העולם, ואולם בפועל כמעט ולא עשו דבר לטובת העניין בפועל, היות והמשרד מוחזק כמשרד ממשלתי לצרכים פוליטיים בלבד ועל מנת שניתן יהיה לסחור בו במו"מ הקואליציוני.
נדגיש שבכל העולם שווקי התקשורת מוסדרים באמצעות רשויות תקשורת מקצועיות וישראל היא אחת המדינות הבודדות שממשיכה לנהל את השוק באמצעות משרד שבראשו שר.
נקודה חשובה נוספת היא הצורך של המשרד להתפתח לכיוונים נוספים ולהכיל בתוכו רשויות נוספות שהיום לא תחתיו כמו ישראל דיגיטלית וכו'. במשרד התקשורת אישרו שקרעי נתן אור ירוק לבחינת המהלך.
















