מתקפת סייבר על אתר דואר ישראל ממשיכה להסב נזק וכרגע לא ידוע מתי האתר יחזור לפעילות מלאה. התקיפה החלה ביום שלישי לפני החג ונמשכת עד הרגע. מהחברה נמסר כי מדובר בגורם מיומן ובתקיפה משמעותית.
חשוב לציין כי לקוחות בנק הדואר לא קשורים לתקיפה.
לדברי החברה ביום שלישי זוהתה חדירה של גורם לא מורשה לרשת דואר ישראל, ומאז החברה פועלת על פי כל הנהלים ובשיתוף מומחים, מערך הסייבר וגורמי רגולציה שונים, להגנה על המערכות ולמניעה של יכולת הפעלת מתקפה אקטיבית.
"בשלב זה כבר ניתן לקבוע להערכתנו כי מדובר בגורם מיומן שתכנן תקיפה משמעותית כנגד 'דואר ישראל'. מכיוון שמדובר בחברה ממשלתית המוגדרת כ'גוף חיוני', מערך הסייבר הלאומי נכנס לתמונה כגורם מסייע".
"חשוב להדגיש: אתר ושירותי בנק הדואר, אשר פועלים במערכות נפרדות לחלוטין מרשת הדואר, אינם חלק מהאירוע וממשיכים לפעול כרגיל".
עוד נמסר כי "כחלק מהפעולות שננקטו על מנת לנטרל סיכונים אפשריים ולטפל באופן מיטבי במתקפת הסייבר, חלק ממערכות החברה הושבתו באופן יזום במהלך החג והן ישובו לפעילות בהדרגה, בהתאם להערכת מצב".
"המהלך היזום נועד לאפשר לצוותי הטכנולוגיה לבצע פעולות נדרשות באופן מיטבי ומהיר ולהשיב את השירותים המלאים בהקדם, בימים אלו של חג בהם היקף הפעילות ממילא מינימלי ומאפשר זאת".
בין השירותים שלא זמינים בשלב זה (ייתכנו שינויים בהמשך השבוע): שירותי סחר (משלוח חבילות, הזמנת שליחויות, תשלום מכס ועמילות מכס), וחלק משירותי התשלומים למשרדי ממשלה וגופים נוספים (משרד התחבורה, רשות המיסים, ועוד) באתר ובסניפים. בנוסף, ייתכנו עיכובים במסירת חבילות ודואר רשום, כאשר פריטים מסוימים כמו דרכונים יקבלו עדיפות, על מנת להקל על לקוחות הממתינים להם לטובת נסיעות במהלך חופשת הפסח.
בשל השיבושים בשגרת הפעילות, צופים עומס פניות למוקדים הטלפונים, וכתוצאה מכך, ועל אף תגבור המערך, ייתכנו זמני המתנה ארוכים מהרגיל.
















