סלקום מפתיעה הבוקר עם הודעה על פיילוט להקמת ליבת רשת עצמאית בדור החמישי עם Parallel Wireless. האחרונה היא חברה אמריקאית שמתמחה בפתרונות בעולמות הרשתות הפתוחות (Open Ran) ויש לה גם מרכז פיתוח בישראל. ההודעה של סלקום מפתיעה מפני שסלקום בחרה בנוקיה כספק המרכזי בדור החמישי בתחום הרדיו והיה די צפוי שתתקדם עם נוקיה בפתרון הליבה ה-5G Standalone SA.
בהודעה של סלקום נמסר שמדובר בבחינה של ארכיטקטורת רשת פתוחה אשר תאפשר בעתיד לחברה גמישות מרובה בפריסת הרשת הסלולרית ושדרוגה. הפיילוט יתבסס על טכנולוגיית הדור 5 בליבה עצמאית (5G SA), עם פתרון Open RAN קצה לקצה אשר יכלול הדגמת יכולות RIC (RAN Intelligent Controller) – שכבת ניהול חכמה המשמשת לבקרה ואופטימיזציית ביצועים מתקדמת.
נקודה נוספת שמעניינת בפיילוט של סלקום היא שמתחרותיה בחרו ללכת עם אריקסון גם ברדיו וכעת בליבה. בפרטנר ובפלאפון לא רוצים לקחת סיכונים ומעדיפים לעבוד עם גורם מוכר ובעל ניסיון בתחום. הבחירה של סלקום ב – Parallel Wireless מעידה שהחברה רוצה לצאת מהמעגל של בחירה קבועה בין אריקסון לנוקיה ומוכנה לקחת את הסיכון הנדרש, כפי שעשתה פרטנר בזמנו שבחרה בחברת MAVENIR והחליפה את אריקסון בליבת הרשת. פרטנר נזכיר חזרה לאריקסון אחרי שהגיעה למסקנה שהיא זקוקה לספק יציב ומוכר לצורך המשך ההתפתחות שלה.
טכנולוגיית ה-5G SA היא השלב הבא בשוק הסלולר. כיום, רשתות הדור ה-5 מתבססות על ליבות הדור ה-4, כאשר הפיתוח המדובר הוא למעשה הקמת ליבת רשת עצמאית לדור ה-5. פתרון ה-5G SA יוכל לסייע בשילוב והטמעת פתרונות IoT בעולמות התחבורה, הרפואה, החקלאות ועוד, לצד יצירת פתרונות תקשורת התפורים למידותיו של כל ארגון.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "סלקום ממשיכה להשקיע משאבים ומאמצים רבים כדי להמשיך ולהוביל את מהפכת הדור ה-5, בין אם בהקמת תשתיות מתאימות, פריסה נרחבת של אתרים ברחבי הארץ, בחינת טכנולוגיות מתקדמות בעולמות התקשורת בכלל והסלולר בפרט והתאמתן לצרכי השוק. נמשיך לפעול על מנת להביא פתרונות חדשניים ומובילים לרווחת הלקוחות".
















