עדכון: האסיפה הכללית בבזק אישרה את מענק הדיבידנד החצי שנתי בהיקף של 246 מיליון שקל, וכן את מועמדותם מחדש של מספר דירקטורים. בנוסף האסיפה הכללית אישרה מענק מיוחד ליו"ר הדירקטוריון גיל שרון בגובה 3 משכורות.
מוקדם יותר הערכנו שהמוסדיים יאשרו את הנושאים שכן לרוב הם מהווים חותמת גומי כל עוד החברה מרוויחה ומתנהלת כראוי. בדברי ההסבר למענקים שמקבל היו"ר צויין שזה על רקע העובדה שהוא מינה 2 מנכ"לים וחנך, כיוון וליווה אותם: רן גוראון מנכ"ל בזק ואילן סיגל מנכ"ל פלאפון. נשאלת השאלה מה בדיוק העניין כאן לחניכה ולכיוון? האם שני מנכ"לים מנוסים כמוהם, באמת נדרשו לחניכה? הם מדריכים בצופים?
הנימוק השני לכך שגיל שרון מקבל את המענק קשור בעובדה שהוא אחראי על הסכם בזק פרטנר האחרון, במסגרתו רכשה פרטנר 120 אלף קווים לתקופה של 15 שנה מבזק. שרון למעשה מבטל את חלקו של רן גוראון בהסכם אבל זה כבר עניין לשניהם.
מעבר לשאלה האם ההסכם הזה טוב לבזק או לא ובאיזה מידה, אי אפשר להתעלם מנדיבות היד ורוחב הלב שמגלה בעלת השליטה סרצ'לייט כלפי המנהלים שלה, שהם מבחינתם לוקחים ככל שיוכלו. האינטרסים של סרצ'לייט הם יותר רחבים אולי, אבל ללא ספק זהו תפקידם של המוסדיים לבקר הסכמים כאלה שלא לדבר על הדירקטורים מקרב הציבור שאמורים לייצג את הציבור ולא להיות חותמת גומי.

















חנך להם את החור האחורי אולי