ארגוני תקינה, חוקרי אקדמיה, מומחים לתקשורת אלחוטית ורגולטורים משתתפים בימים אלה בסימפוזיון 6G בלונדון. מדובר באירוע שנתי המפגיש מנהיגים בתעשייה, חוקרים וקובעי מדיניות כדי לדון בעתיד הסלולר לקראת גיבוש התקנים שיגדירו את הדור השישי. בין הנושאים שידונו באירוע: הדרישות הטכניות עבור 6G, היתרונות הכלכליים והחברתיים של 6G, תפקיד הממשלה בפיתוח 6G והמירוץ העולמי ל-6G.
מהכנס עולה חשש לפיצול פוטנציאלי של תקני 6G. לדברי אדריאן סקרייס, CTO ב-ETSI (אחד מארגוני התקינה שנותנים חסות לכנס), האקלים הגיאופוליטי הנוכחי מקשה להגיע להסכמה על תקן אחד, וכמה מדינות כבר שוקלות לפתח סטנדרטים משלהן.
הוא ציין כי לפיצול בתקינה עלולות להיות מספר השלכות שליליות. ראשית, זה יקשה על שיתוף פעולה הדדי של מכשירים ורשתות, מה שעלול לחנוק חדשנות ולהאט את האימוץ של טכנולוגיות חדשות. שנית, זה יכול להוביל לעלויות גבוהות יותר עבור הצרכנים, מכיוון שהם יצטרכו לרכוש מכשירים ושירותים התואמים למספר תקנים. לבסוף, זה יכול לתת לכמה מדינות יתרון לא הוגן בכלכלה העולמית.
סקייס קרא לתעשייה לעבוד יחד כדי למנוע פיצול ולפתח תקן עולמי יחיד ל-6G. הוא אמר שזה חיוני כדי להבטיח שהדור הבא של הטכנולוגיה האלחוטית יוכל לספק את מלוא הפוטנציאל שלו. יחד עם זאת חשוב להדגיש שלאיש אין עדיין מושג כיצד תיראה הטכנולוגיה וכיצד היא תעבוד, אך יש לכך גם יתרונות מפני שהדיון נותר פתוח.
תקן ה-6G עדיין בשלבי פיתוח מוקדמים, אבל כבר עכשיו ברור שמדובר בקפיצת מדרגה טכנולוגית גדולה. 6G צפוי להציע מהירויות של עד 100 Gbps, שזה פי 10 מהיר יותר מ-5G. הטכנולוגיה תתמוך ביישומים חדשים כמו מציאות רבודה, מציאות מדומה ומכוניות בנהיגה עצמית, אבל נציין שאת כל זאת שמענו כבר לגבי הדור החמישי.
מאחורי הדברים הנאמרים נזכיר את המאבק בין ארה"ב וסין סביב הדור החמישי ועתיד ההגמוניה בשוק האינטרנט. הפיתוח של 6G הוא מאמץ עולמי, וארה"ב, בתמיכת מדינות מערב אירופה, רוצה לשמר מובילות בתחום, בעיקר על רקע הדומיננטיות שמגלה סין בתחומים אלה, ולכן פיצול התקנים יהווה כישלון גדול עבור התעשייה ועבור הכלכלה העולמית.
















