מנהל מינהל הדואר במשרד התקשורת ומנהל אגף הביקורת במינהל הדואר במשרד, נתבעים על ידי תובע פרטי (סיני ליבל) שטוען שמחדל/אדישות הנתבעים מאפשר מצב שבו סניפי בנק הדואר אינם מאפשרים קבלת שירות בסניפים ללא תיאום תור מראש – וזאת בניגוד לתנאי הרישיון של בנק הדואר ממשרד התקשורת.
יצוין כי בנק הדואר הוחרג מסמכותו של בנק ישראל – והרגולטור של בנק הדואר הינו משרד התקשורת.
ברקע הדברים נזכיר שבתקנות הקורונה נקבעה חובה קביעת תורים לקבלת שירותים בבנקים. התקנות פגו במרץ 2022 – ולטענת ליבל מחדל הנתבעים איפשר לא לתת לו שירות ללא קביעת תור, כמו למאות אלפים אחרים שנזקקו לשירותי בנק הדואר. ליבל מציין כי המוטיבציה להגשת התביעה היא שרוב הנזקקים לשירותי בנק הדואר הינם אוכלוסיות מוחלשות.
נזכיר כי בנק הדואר אינו כפוף לפיקוח בנק ישראל אלא לפיקוח משרד התקשורת. על פי הרישיון בנק הדואר רשאי לתעדף תור של לקוח שהזמין מראש, אך הוא אינו יכול למנוע קבלת שירות ממי שלא הזמין תור.
ממשרד התקשורת נמסר: העניין יידון בבית המשפט.
















