אירוע התדרים המופרעים של פרטנר והדרישה של חברת פרטנר להתערבות של משרד התקשורת, אינו האירוע הראשון במסגרתו פונה מפעילת סלולר למשרד התקשורת בטענה לתדרים מופרעים.
בפעם הקודמת הייתה זאת גולן טלקום בראשותו של גיל שרון בתפקידו כמנכ"ל כשפנה למשרד התקשורת בדרישה להחזיר למשרד את תדרי ה 2100 שברשותו בשל היותם מופרעים ע"י הרשות הפלסטינית. גולן טלקום טענו לחוסר היכולת לשימוש משותף עם הרשות הפלסטינית במסגרת הרשת המשותפת שהוא מקיים עם חברת סלקום, מה שהביא בסופו של דבר להחזרת התדרים לידי משרד התקשורת (תדרים שבימים אלו מוצעים שוב למכרז).
נושא התדרים ה"מופרעים" והצורך בתאום הפעלתם אינו דבר חדש בין רשתות סלולר ובין מפעילים, המפעילים צמודים זה לזו בתדרים אותם הם מפעילים, מנגנון שבדרך כלל עובד למופת כשמדובר בין החברות הישראליות.
האתגר הופך גדול יותר כאשר מדובר בתיאום מול הרשות הפלסטינאית ורשתות הסלולר הפלסטיניות השואפות להגדיל את מאגר לקוחותיהם על חשבון המפעילות הישראליות, כמו במקרה הניסיון שנעשה בעבר לשידור באזור קריית שדה התעופה במטרה ל"דוג" את הנדידה של התיירים הנוחתים בישראל.
גורמים במשרד התקשורת אומרים שניתן לפתור את הבעיה, ובכל מקרה אין מה להשוות בין האירוע של גולן טלקום למה שקורה עכשיו עם פרטנר, היות ונושא החזרת התדרים למשרד אינו על הפרק וגם פרטנר לא ביקשה זאת.
















