יוקר מחיה? הצחקתם את משרד התקשורת.
משרד התקשורת אישר לבזק עדכון מחירים במסגרת השוק הסיטונאי ומסתבר שהמחיר עבור הנגישות לתשתיות פסיביות עלה ב – 5% בעקבות עליית המדד. המשרד לא העלה את מחירי ה – BSA בעקבות ההבנות שהושגו בין בזק ופרטנר, אבל מנגד כל מי שפועל בשוק התשתיות ולמעשה נדרש להניח סיבים דרך תשתיות בזק, עומד לספוג עלייה בתשומות. המשמעות היא שבזק הולכת ליהנות מתוספת של עשרות מיליוני שקלים בשנה רק כתוצאה מהעדכון האוטומטי של המחירים הסיטונאיים, שכן כל השחקנים בשוק תשתיות התקשורת משתמשים בשירותיה.
אמנם מדובר בעדכון שנעשה כל שנה במסגרת התקנות של השוק הסיטונאי אך נשאלת השאלה היכן שיקול הדעת של משרד התקשורת. בעבר כאשר המדד היה נמוך, העלייה הייתה מינורית, אבל המחירים המעודכנים מצביעים על עלייה של 5%
כך למשל המחיר עבור שירות לתשתית גישה פסיבית, שעמד עד עכשיו על 400 שקל לקילומטר לחודש, עולה עכשיו 430 שקל לחודש.
נדגיש שלמרות המנגנון האוטומטי, הממשלה לא מהססת לבלום חלק מההתייקרויות כאשר מדובר באינטרס ציבורי. כך זה במחיר הלחם המפוקח, מחירי הדלק ועוד.
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "תעריפי השוק הסיטונאי מתעדכנים בתחילת כל שנה לפי הכללים הקבועים בתקנות, ביניהם הצמדה למדד המחירים לצרכן. בנוסף, בזק קבעה מחיר סיטונאי של שירותי BSA בסיב שנמוך מהמחיר הקבוע בתקנות, כמענה לחששות תחרותיים של המשרד מהסכם פרטנר-בזק".
















