משרד התקשורת פנה למפעילים וביקש מהם להעביר עדכון על הכנסותיהם המעודכנות ל – 2022 לצורך תשלום עבור קופת התמרוץ. המפעילים אמורים לשלם חצי אחוז מהכנסותיהם לקופת התמרוץ, שבאמצעותה מממנת המדינה את התמריצים עבור המפעילים שזכו במכרז ויתחייבו להקים רשתות סיבים אופטיים באותם אזורים שעליהם בזק ויתרה. מדובר על כ – 480 אלף משקי בית שבזק ויתרה עליהם, והמדינה פרסמה כבר 2 מכרזים בהם זכו מספר שחקנים שלפחות על הנייר אמורים להשלים פריסה של סיבים כמעט מלאה של משקי הבית במדינה. ככל הידוע מדובר על כמה אלפי משקי בית שנותרו ללא התחייבות פריסה הנמצאים באזורים מורכבים מבחינת ביצוע העבודה.
אזורי התמרוץ הם חלק ממדיניות מתווה הסיבים של משרד התקשורת. בזק "ויתרה" בתחילת המתווה על 20% ממשקי הבית, אח"כ המשרד אישר לה פריסות נוספות והיא הגיעה ל – 82%, ויש המעריכים שבפועל המספר גבוה יותר. באזורי התמרוץ בזק לא רשאית לפרוס סיבים ומי שזכה במכרז יכול להשתמש בתשתיות במחירים מופחתים. הבעיה היא שתשתיותיה באותם מקומות לא תמיד מתוחזקות כראוי, או גרוע מכך, מרגע שהמתווה יצא לדרך, בזק הפסיקה להשקיע באזורי התמרוץ לחלוטין. היא אמנם חייבת להמשיך ולתחזק את רשת הנחושת, אבל גם את הרשת הזאת היא בקושי מתחזקת.
















