תיירי ברטון, הממונה על המסחר באיחוד האירופאי, אמר היום שהשוק האירופאי מפוצל ליותר מדי מדינות ושחקנים וקרא להומוגניות בשוק. ברטון, הישווה את אירופה לארה"ב, ובכך רמז כי הבדלי הרגולציה בין המדינות, הם אחד הגורמים המשמעותיים שבעטיין שוק הטלקום בארה"ב משגשג, ואירופה משתרכת מאחור.
בדברים שנשא היום בכנס שאורגן על ידי חברת אורנג', הדגיש ברטון את מעמדה המפגר של אירופה במגזר התקשורת בהשוואה לארה"ב. ברטון הדגיש את הצורך בהשקעות משמעותיות ברשת הטלקום האירופית כדי להשיג יעדים דיגיטליים. הוא אמר שחברות הטלקום האירופיות מפגרות באופן עקבי אחרי מקבילותיהן בארה"ב במונחי שווי שוק. פער זה מעלה חששות לגבי יכולתה של אירופה למשוך השקעות ולחדש במגזר הטלקום. בהתאמה לתמ"ג, ההשקעה של האיחוד האירופי בתשתית 5G נמוכה יותר מאזורים אחרים בעולם, וכתוצאה מכך נוצר פער בפריסה ובכיסוי בהשוואה לארה"ב.
על פי הצהרותיו של ברטון, האיחוד האירופי מפגר אחרי אזורים אחרים בעולם מבחינת פריסת 5G. בעוד ארה"ב מתגאה בכיסוי אוכלוסייה של 95%, האיחוד האירופי עומד על 72%. פער זה מצביע על כך ששוק הטלקום האירופי צריך להדביק את הפער כדי לעמוד בדרישות ההולכות וגדלות של קישוריות דיגיטלית. האצת פריסת 5G חיונית להפעלת יישומים וטכנולוגיות חדשניים המסתמכים על חיבורים במהירות גבוהה ובהשהיה נמוכה.
ברטון הדגיש את חשיבות ההשקעה במחשוב ענן קצה, בינה מלאכותית ווירטואליזציה של רשתות כדי לחזק את תשתית הטלקום של אירופה. אירופה צריכה להבטיח שהרשתות מתאימות למטרה כדי להתאים לביקוש הגובר לשירותים דיגיטליים. על ידי מתן עדיפות לשיפור התשתיות, אירופה יכולה לשפר את יכולות הטלקום שלה ולגשר על הפער מול השוק האמריקאי, אמר.
הוא התייחס לחששות לגבי הפרות אפשריות של כללי ניטרליות הרשת של האיחוד האירופי. הוא אמר כי ההתמקדות אינה בשינוי עקרונות ניטרליות הרשת אלא במציאת מודלים חדשניים למימון ההשקעות. משמעות הדבר היא בחינת אפשרויות שבהן משתמשים מסוימים עשויים לשלם יותר מבלי להתפשר על יחס שווה לכל המשתמשים. איזון עקרונות ניטרליות הרשת עם הצורך בהשקעה וגישה הוגנת לשירותי טלקום יהיה חיוני למסגרת הרגולטורית.
הוא התייחס לרגולציה בהיבט נוסף ואמר שממשלות באירופה הטילו מספר תקנות על שוק הטלקום, כגון פיקוח מחירים והגבלות על מיזוגים ורכישות. תקנות אלה הקשו על מפעילי הטלקום להשקיע בטכנולוגיות חדשות ולשפר את שירותיהם. בארה"ב יש פחות רגולציה על שוק הטלקום, מה שאפשר למפעילי הטלקום להשקיע יותר בטכנולוגיות חדשות ולשפר את השירותים שלהם. הפער בין שוקי הטלקום באירופה ובארה"ב הוא בעיה גדולה עבור אירופה. זה מוביל למחירים גבוהים יותר ואיכות שירות נמוכה יותר עבור הצרכנים האירופיים. בנוסף, היא מונעת מאירופה להיות בחזית הפיתוח של טכנולוגיות חדשות. הנציבות האירופית צריכה לנקוט צעדים כדי לטפל בבעיה זו. היא יכולה לעשות זאת באמצעות הפחתת רגולציה, קידום תחרות ועידוד השקעה בטכנולוגיות חדשות.
















