סמנכ"ל כלכלה החדש במשרד התקשורת אלעד מקדסי, צפוי להיכנס לתפקידו בחודש הבא, ונראה שהציפיות ממנו מרקיעות שחקים, במיוחד אחרי תקופה של כחצי שנה ללא סמנכ"ל במשרד. העובדה שהוא נכנס ריפתה את ידי המשרד בכמה תחומים שאמור היה לטפל בהם כבר מזמן, ונראה שהיה נוח לכולם שהתיקים הנערמים ימתינו לו במקום לנסות ולסגור אותם
בראש מעייני המשרד בשלב הזה, ניתן למצוא את נושא הטיפול בסלולר, בדואר וקידום ההפרטה, והשלמת חוק השידורים החדש והוצאתו לשימוע. למרבה הצער מימון שמילה, ממלא מקום המנכ"ל, אינו מתכוון לעסוק בעיוותים בשוק הסיטונאי השנה. הוא משאיר זאת למקדסי שיטפל בעבודה של חברת אקסון להפחתת המחירים.
לשחקני ה – ISP וכל הקבלנים הקטנים שהמשרד עודד אותם להיכנס לשוק לא צפויות בשורות, אלא אם מקדסי יבין שהשוק הסיטונאי בישראל מעוות לחלוטין מבחינת מחירים ויפעל לתקן. זה יפה שיש תחרות בסיבים וכולם מברכים עליה, אבל השחקנים הקטנים בשוק, ששוב, המשרד עודד אותם להיכנס לשוק והבטיח להם מחירים סיטונאיים נמוכים בעת שאיפשר ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית בבזק והוט – הם עומדים בפני קריסה.
ומה עושה המשרד בעניין? מעלה להם את המחירים. ההחלטה השערורייתית לאפשר לבזק להעלות את מחיר השירות הפסיבי מ – 400 שקל ל – 430 שקל לקילומטר לחודש, מראה עד כמה המשרד פשוט מנותק. אני בספק אם שר התקשורת יודע על כך אפילו.
כלומר שחקן כמו IBC, שהיא לא שחקן קטן אמנם, אבל היא שחקן חדש והיחידה שנותנת מלחמה לבזק בפריסת הסיבים האופטיים, במקום לעודד אותה, מעלים לה את מחיר המעבר בתשתיות בזק ל – 430 שקל. אם ל – IBC זה אירוע משמעותי, מה זה אומר על חברות קטנות אחרות שרוצות לשחק במגרש הזה? חוות שרתים, לקוחות עסקיים גדולים, אינטגרטורים וכו' שרוצים להתחרות בבזק ולהשקיע בתשתיות פיסיות? הם אלו שמחכות למקדסי כמו אוויר לנשימה.
כאשר המחיר הסיטונאי הוא 72 שקל לפני מע"מ ל – 1 גיגה, אבל השחקנים הגדולים כבר מוכרים במחירים של 69 שקל לחודש, מה בדיוק מצפים שיקרה כאן.
וזה עוד לפני שדיברנו על התחרות בשוק העסקי שהמשרד רוצה לטפל בה כבר שנתיים ללא הצלחה, על מחירי השיחות הבינלאומיות ועוד.
מקדסי יהיה הדמות הכי חשובה במשרד, ואם יידע לעבוד נכון הוא גם יהיה הדמות הכי משפיעה. ואם לא, אז לא יזכרו אותו.
















