הרפורמה בקישוריות בסלולר ובנייח נכנסה לתוקף החל מסוף השבוע. מדובר ברפורמה שמשרד התקשורת יזם כבר לפני למעלה משנה אך לבקשת החברות הסלולריות היא נכנסת לתוקף רק עכשיו. תעריפי הקישוריות החדשים שפרסם המשרד הם ירידה ל – 4.8 אג' לדקה בסלולר מ – 6 אג' לערך ובנייח מ – 1 אג' ל – 0.8 אג'. ההפחתה תהיה מדורגת לאורך 3 שנים וב – 2025 התעריפים יירדו לשברי אגורות ולמעשה לקישוריות לא תהיה שום משמעות.
תעריפי קישוריות הם המחיר שמפעילי הסלולר גובים זה מזה כדי להשלים שיחות בין הרשתות שלהם. תעריפים אלה מועברים בדרך כלל לצרכנים בצורה של מחירים גבוהים יותר עבור שירותים ניידים. בשנים האחרונות ניכרת מגמה הולכת וגוברת של הפחתת תעריפי הקישוריות והשפעתם הולכת ויורדת על רקע העובדה שבישראל ובעצם בכל העולם עברו לחבילות סלולר הכל כלול ולא תשלום פר שיחה.
ההתחשבנות לפיכך נותרה בין המפעילים בלבד והלקוחות אינם מרגישים את כל ההשפעה של תעריפי הקישוריות. יחד עם זאת, בשיחות מרשתות נייחות ירגישו הלקוחות הוזלה ניכרת, כשבמקביל להפחתת מחירי הטלפונייה של בזק החל מה – 1 ביולי, יופחתו גם מחירי הקש"ג ובזק לא תורשה עוד לחייב בחבילות אלא רק במחיר לדקת שיחה. בנוסף ביטול הקש"ג עשוי לעודד מפעילים סלולריים קטנים להציע חבילות תמחור אגרסיביות יותר ולעודד את התחרות בתחום. נזכיר שבכל העולם וויתרו זה מכבר על הקישוריות היות ומדובר בשריד לשירותי הטלפוניה הישנים שלא עברו דרך האינטרנט. היום השיחות הן ברובן שיחות IP ולכן אין עלות אמיתית לשיחה הנכנסת. על התקנות חתום מנכ"ל משרד התקשורת בפועל מימון שמילה.
מי שנפגע מהמהלך הם חברות תוכן חרדיות ש"רכבו" על מחירי הקישוריות הגבוהים בבואם למכור שיעורי תורה ודת המועברים דרך הטלפון. אחת החברות "ימות המשיח" אף הגישה בג"ץ בעניין.
















