מגעים בין בזק למשרד התקשורת על המשך מימון הקרן האוניברסלית. ל – zmanavir נודע שהצדדים דנים באפשרות שבזק תשלים את פריסת משקי הבית ברחבי הארץ באופן עצמאי ובתמורה משרד התקשורת לא יגבה תשלום נוסף ממנה ומשאר המפעילים לקופת תמרוץ נוספת.
כפי שחשפנו לאחרונה, המפעילים מבקשים ממשרד התקשורת שלא לגבות מהם את דמי ההשתתפות בקופת התמרוץ לשנה הקרובה, וזאת בטענה שבקופה נותרו 15 מיליון שקל משנה שעברה, כאשר מספר משקי הבית שנותרו ללא כיסוי סיבים אופטיים עומד על כ – 12 אלף. המפעילים דורשים מהמשרד להשתמש בכסף שנותר, ולא להקים קופה נוספת מפני ש – 15 מיליון שקל אמורים להספיק די והותר להשלמת הפריסה.
נסביר שהקופה ממומנת בכ – 50% על ידי בזק, כלומר אם היקף הקופה כולה עומד על 90 מיליון שקל בזק מממנת בערך 45 מיליון שקל ממנה. בזק עושה שיקול כלכלי שבמצב כזה ייתכן וישתלם לה לקחת את הפריסה עליה, וזה ייצא לה יותר זול מאשר לשלם לקופת התמרוץ.
הנושא נמצא כעת בדיונים בין הצדדים, אבל ישנה מחלוקת מרכזית סביב כפר עקב שבמזרח ירושלים שאותו בזק לא רוצה לפרוס. מדובר בכפר שלא רק שמצב התשתיות בו גרוע, אלא גם ביישוב עוין והפריסה בו הופכת להיות אתגר ביטחוני.
נסביר ברקע הדברים שבמסגרת סיכום עם משרד התקשורת בזק ויתרה על חיבור של כ – 18% ממשקי הבית בסיבים, כאשר אותם בתים ברובם יצאו לפריסה דרך קבלנים פרטיים ומפעילים קטנים והמימון שלהם מגיע מקופת תמרוץ שאותה מממנים המפעילים. כעת נותרו כאמור רק 12 אלף משקי בית לא פרוסים שבגינם המשרד רוצה לגבות 90 מיליון שקל, ובמידה ויישאר עודף להחזיר את התמורה למפעילים. מכאן נולד ניסיון ההסדרה האמור עם בזק.
















