בית המשפט המחוזי אישר היום את בקשת קשת ונתן צו מניעה זמני האוסר על הוט לעשות שימוש בתכני הטלוויזיה של קשת באמצעות צפייה נדחית (catch up ו-start over) בפלטפורמת האינטרנט של הוט. במקביל בית המשפט לא הסכים לבקשת קשת שהוט תדרדר את איכות השידור של תכני קשת מ – HD ל – SD.
הוט תשלם לקשת הוצאות משפט בסך כולל של 20 אלף שקל. הצו יכנס לתוקפו תוך 14 יום ממועד מתן ההחלטה. כמו כן קבע בית המשפט כי: ״שידור של תוכניות קשת באינטרנט ללא תמורה מתייחס רק לשידור שנעשה בו-זמני – שידור ליניארי, ולא לשידור בטכנולוגיה נדחית".
קשת הגישה בקשה לצו מניעה זמני האוסר על הוט לעשות שימוש בתכני הטלוויזיה של קשת, לרבות באמצעות הקלטת תכניה ושידוריה והפצתם בטכנולוגיות המאפשרות צפייה נדחית, למעט העברה מלאה בזמן אמיתי ללא קטיעה או
עריכה של ערוץ קשת 12 בטכנולוגיית חדות רגילה SD כפי שמשודר הערוץ בעידן+.
הבקשה לסעד זמני הוגשה במסגרת תביעה שהגישה קשת כנגד הוט. בתביעה העיקרית נתבקש ביהמ"ש ליתן צו מניעה קבוע ולחייב את הוט בתשלום פיצויים. סכום התביעה הועמד לצרכי אגרה ע"ס 34 מיליון שקל.
נזכיר כי עד לאחרונה ניהלו הצדדים הליך של גישור שלא צלח אצל השופט בדימוס אשר גרוניס. המחלוקת חזרה לבית המשפט והשופט יהושע גייפמן, החליט כאמור להיענות לבקשה לצו מניעה באופן חלקי באופן זמני ולהמשיך לנהל את התיק.
מהוט נמסר: "כפי שדרשנו, בית המשפט קבע שערוץ 12 ימשיך להיות משודר על פי חוק בהוט באיכות HD, ולא נכנע ללחצים ולניצול הכוח המונופוליסטי אותו הפעילה קשת. כזכור, בימים אלו מתבררת תלונה ברשות התחרות כנגד קשת על ניצול כוחה המונופוליסטי ופעולותיה בניגוד לחוק התחרות. בית המשפט נתן צו חלקי בנושא הדחיה הנצפית".
מקשת נמסר: "קשת מברכת על החלטת בית המשפט אשר שם היום קץ לגזל שמבצעת הוט באמצעות השימוש בשירות catch up ללא תשלום לקשת. אנו מקווים כי עתה בהוט יחדלו ממנהגם לגזול זכויות יוצרים שלא כדין".
















