משרד התקשורת החל לקיים דיונים בשאלה, האם עליו להכניס את כל נושא חוות השרתים והכבלים התת ימיים לרגולציה כלשהי תחת חוק התקשורת, כך נודע ל – zmanavir. חוות השרתים בארץ מכילות מידע רחב וקריטי הנוגע לפעילות ממשלתית בכללותה ובמשרד בודקים כיצד להתמודד עם העניין. מכיוון שמדובר בשחקנים בינלאומיים, בעיקר hyperscalers, המשרד בודק גם את הרגולציה האירופאית בנושא.
תחום חוות השרתים אינו נמצא תחת חוק התקשורת. החוות מוסדרות תחת תקנים בין לאומיים שהחוות מקיימות מתוקף חוזים ותקנים. החוות מכילות מידע רב שחלקו רלוונטי גם לתחום התקשורת והוא הופך להיות חלק מרכזי בפעילות של חלק מהם, ולכן מתבצעת בחינה האם להכניס את החוות למסגרת הרגולציה. הנושא נמצא בראשיתו ולא ידוע מתי יסתיים.
hyperscalers הופכים להיות חזקים יותר ויותר בכל העולם ויש להם השפעה משמעותית על הכלכלה והחברה. הם יכולים גם להוות איום על הביטחון הלאומי, מכיוון שהם מאחסנים כמויות גדולות של נתונים רגישים.
ממשלות בעולם מתערבות כדי להסדיר את האיסוף והשימוש בנתונים על ידם, וכדי להבטיח שזה נעשה באופן שמגן על הפרטיות. יש כבר רגולציה מסוימת של מרכזי נתונים וכבלים תת ימיים ברחבי העולם. לדוגמה, לאיחוד האירופי יש את תקנת הגנת המידע הכללית (GDPR), אשר קובעת כללים כיצד ניתן לאסוף מידע אישי ולהשתמש בו. בארצות הברית יש את ועדת התקשורת הפדרלית (FCC), המסדירה את תעשיית התקשורת, כולל כבלים תת ימיים.
















