מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) וחברת בזק ממשיכים את שיתוף הפעולה ארוך השנים ביניהם. על רקע העובדה שאף חברה בישראל אין תשתית שפרוסה בכל הארץ, מעדיף משרד הביטחון לעבוד עם בזק שאיתה יש לו הרבה ניסיון. הצדדים הודיעו היום על הסכם חדש להקמה, שימוש, אחזקה ופיתוח תשתיות סיבים אופטיים בבסיסי צה״ל. בשנים האחרונות, במסגרת ההסכם הקודם, בזק פרסה אלפי קילומטרים של סיבים אופטיים, במטרה לספק תשתית מתקדמת לכל בסיסי צה"ל ברחבי הארץ. בחודשים האחרונים, בוצעה במנה״ר עבודת מטה יסודית ומעמיקה, במטרה להביא להסכם חדשני הצופה פני עתיד לצרכי צה"ל ומערכת הביטחון. העסקה מול בזק מוערכת בכ- 125 מיליון שקלים ועתידה להימשך על פני תקופה של 5 שנים, עם אופציה ל-5 שנים נוספות. במסגרת ההסכם החדש חברת בזק תמשיך את פריסת התשתית, תתחזק את הרשת הצה״לית, ותחבר את בסיסי צה״ל הפרוסים בכל הארץ.
על פי הערכות בזק הוזילה את מחיריה עבור משרד הביטחון במסגרת ההסכם החדש. בהסכם הקודם המחיר ששילמה החברה היה סביב ה – 30 מיליון שקל בשנה. נדגיש כי היו שנים שמשרד הביטחון שילם לבזק 50-60 מיליון שקל בשנה.
בעבר משרד התקשורת גם ניסה להתערב במכרזי משרד הביטחון וזאת על מנת לשבור את המונופול של בזק ולאפשר לחברות נוספות להתחרות בה בשוק הנייח. פה ושם נכנסו שחקנים חדשים אבל בהיקף מאד לא משמעותי. לשני הצדדים תמיד היה יתרון בעבודה משותפת ובפועל היחסים ביניהם די התקבעו.
ראש חטיבת רכש תקשוב במנה"ר, ד': "לאחר תקופה של עבודת מטה מורכבת ואינטנסיבית שכללה דיונים רבים בדרגים בכירים ביחידת חושן, בבזק ובמשרד הביטחון, אנחנו שמחים ומברכים על חידוש ההסכם עם בזק. ההסכם משכלל את צרכי התקשורת של צה"ל בשנים הבאות ויאפשר קפיצה טכנולוגית, בעידן שבו תעבורת המידע באופן מהיר ואיכותי הינה הכרחית לפעילות המבצעית של צה״ל״.
מפקדת חושן ביחידת 'לוטם' באגף התקשוב בצה"ל, אל״מ ענת הרשקוביץ: ״ההסכם עם בזק מהווה אבן דרך משמעותית בהעצמת הטרנספורמציה הדיגיטלית בצה״ל, באמצעות הגעת תשתית סיבים אופטית לכל צורך מיקום אליו צה״ל נדרש, וזאת על מנת לכונן מרחב דיגיטלי עשיר. יחידת לוטם מברכת על המשך שיתוף הפעולה עם חברת בזק כחברה מרכזית בשוק התקשורת הישראלי ומצפה להמשך עשייה פורה ומשמעותית״.
סמנכ"ל החטיבה העסקית בבזק, ניר דוד: "מדובר בהסכם אסטרטגי המהווה מנוע צמיחה והכנסה עתידית ארוכת טווח לבזק. בהסכם החדש, בזק תאפשר את חיזוק הרשת הקיימת על ידי עיבוי והרחבת הפריסה, זאת במקביל למתן שירות ותחזוקה בפריסה ארצית 24 שעות ביממה. מהלך פריסת הסיבים בבסיסי צה"ל מצטרף לתנופת פריסת הסיבים שבזק מבצעת ברחבי הארץ".
















